Saturday 25 February 2017

BERANIKAH DAP DEDAH SUMBER DANA POLITIK MEREKA?





'DANA ISRAEL RM1.2 BILLION' - DAP TIDAK BERANI DEDAH DAKWAAN RAZALI?


Keghairahan DAP mempersoalkan mengenai program yang di buat oleh Pemuda Umno sejak kebelakangan ini menimbulkan persoalan, mengapa DAP bersikap 'Doble Standard' apabila memperkatakan mengenai ketelusan pihak lawan sedangkan parti itu sendiri hingga kini tidak menjawap persoalan tentang 'DANA ISRAEL' berjumlah RM1.2 biliion yang di dakwa oleh bekas ahli mereka sendiri.

Sejak dibongkarkan oleh Mohamad Razali hingga kini Lim Kit Siang masih berdiam diri dan enggan mengulas sepatah pun berkaitan hal tersebut. Seperti mana yang rakyat tahu, DAP sering menganjurkan 'Jamuan' bagi mengutip dana dengan jualan meja yang mencecah ribuan ringgit bagi setiap satu tetapi pernah atau tidak mereka mengistihar berapa kos menganjurkan program tersebut dan berapa pula hasil kutipan 'DERMA' yang mereka dapati? Seperti memaksa setiap ahli DAP menyumbang bagi menikmati 'makanan gerai tepi jalan', pernahkah DAP membentang audit kewangan mereka setiap kali membuat jamuan sepertinya?

Itu belum masuk kisah sambutan 'Harijadi Dewa DAP' yang berlangsung di hotel mewah dengan pelbagai peragaan serba mewah dari menantu dan keluarga Lim Kit Siang. Dari mana pula datangnya peruntukan DAP bagi menganjurkan 'PESTA' yang di percayai menelan belanja yang agak mahal. Pakaian menantu sahaja berkilauan sarat dengan hiasan batu permata yang sudah semestinya bukan berharga 'bundle'? Adakah setiap wakil rakyat DAP menyumbang setahun gaji mereka bagi meraikan harijadi Kit Siang? Begitu mewah perbelanjaan ketika itu namun tiada siapa dari kalangan DAP mempertikaikan dari mana mereka 'memetik daun duit' tersebut. Adakah semua ini dari sumber yang di dakwa Razali? 


Sepertimana yang sedia maklum, sumbangan dana kepada DAP bagi pergerakan parti tersebut tidak pernah didedahkan mereka sepanjang parti itu wujud. Mengapa begitu takut mendedahkan sumber kewangan? Adakah mereka 'BERLAKON' mencari makan dengan hasil perniagaan kontrak kerajaan di mana kemudiannya disalurkan bagi membiayai semua kempen menjatuhkan BN di seluruh negara? Belum lagi rakyat bertanya dari mana datangnya duit DAP membuat siri jelajah berupa 'hasutan' ke setiap pelusuk negara bukan? Adakah DAP mendapat 'DERMA KHAS' bagi mengisi tangki minyak kenderaan yang digunakan untuk setiap jelajah mereka? 

Bagi setiap kempen DAP, pasti mereka menjemput tetamu bagi meyakinkan hadirin mempercayai apa sahaja yang mahu disampaikan dan semua itu termasuk kos perjalanan tetamu serta penginapan yang perlu disediakan. Siapa yang mengeluarkan belanja untuk perkara seperti itu dan dari mana pula sumber mereka? Bagi setiap pekerja yang menjayakan kempen pasti ada imbuhan yang diberikan dan itu semua perlu dijelaskan kepada rakyat jika DAP benar benar TELUS. Sedangkan Setiausaha Agung DAP pun dikatakan membuat urusan pembelian hartanah di bawah harga sebenar hingga di heret ke Mahkamah inikan pula setakat sumber sumber kewangan 'TEPI' dari lain lain urusan. 

Percayalah jika DAP di desak untuk mengemukakan semua laporan hasil pendapatan dan perbelanjaan mereka pastinya segala alasan dan penafian akan digunakan atas alasan itu HAK Parti. Beranikah DAP berbuat demikian jika mereka berani mendesak pihak lain berbuat demikian? 

2 comments:

  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete
  2. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete