Saturday 22 April 2017

EZAM 'KOTAK' TERIMA RM100 JUTA UNTUK BELI PARTI 'SECOND HAND'?

SIAPA BIAYA EZAM RM100 JUTA?

Ezam masih mahu menjadi nombor satu dalam parti dan kerana itu sanggup membeli parti bagi merealisasikan impiannya. Persoalan yang menimbulkan tandatanya, siapa yang bermurah hati memberi sehingga RM10 juta hanya untuk membeli parti 'second hand'?

Menurut laporan Malaysia Today

Ezam menerima RM10 juta daripada penajanya untuk membeli lebih Parti NewGen dan mengubahnya kepada Parti Bebas Rasuah. Tetapi beliau tidak membayar pemilik apa yang dijanjikan dan kini segala-galanya dalam keadaan kucar-kacir. Apabila pengambilalihan dan pertukaran nama telah dilakukan, Ezam sepatutnya menerima lagi sebanyak RM90 juta bagi membiayai parti selama setahun sehingga pilihan raya umum akan datang. Adakah duit tersebut masih akan diberi atau sebaliknya?

Mohamad Ezam Mohd Nor mempunyai perangai yang tidak pernah berubah. Ia tidak boleh melihat wang. Apabila wang melalui tangannya ia kekal di tangannya. Dan itu adalah sebab utama kejatuhan Pergerakan Pemuda PKR pada tahun 2004.

Jika di baca laporan Malaysia Today, Ezam dijanjikan hingga RM100juta hanya untuk merosakkan negara dan semestinya penaja itu merupakan seorang yang memiliki kemampuan kewangan 'luar biasa' hingga sanggup memberi wang sebegitu banyak kepada 'Penyimpan Kotak'. Ezam yang kini bekerjasama dengan Khairuddin cuba membawa dimensi baru dengan penjenamaan semula parti yang kononnya Bebas Rasuah sedangkan beliau sendiri mengambil 'Habuan' untuk mewujudkan kekacauan politik. Inikah wajah sebenar Ezam? Berlakon seolah suci tetapi di belakang penuh 'najis'?

Ezam kini dikatakan tersepit dengan permainan sendiri apabila pihak yang membiayai pembelian parti kini menuntut kembali wang selepas Ezam memungkiri janji kepada penajanya. Penajaan sebanyak RM90 juta juga tidak diketahui status kerana Ezam tidak berani mengakui menerima apa apa wang dan mengambil tindakan berdiam diri.

No comments:

Post a Comment