Saturday 14 October 2017

TABUR DUIT DEDAK UNTUK HIMPUNAN KLEPTOKRASI - MAHATHIR ATAU LIM KIT SIANG KELUAR DUIT?

'DEDAK' DI TELAN PENYOKONG KLEPETOKRASI

Himpunan haram yang di rancang Pakatan Harapan di Padang Timur Petaling Jaya menerima kejutan apabila tersebar satu petikan aplikasi Whatsapp di media sosial. Dalam foto yang di muat naik oleh seorang netizen bernama Jebat May Kamarul, jelas menunjukkan Pakatan Harapan menabur wang bagi menarik perhatian rakyat untuk berhimpun walau permit tidak dikeluarkan pihak PDRM.

Dalam sebaran tersebut, petugas bagi demo haram itu dijanjikan RM150 setiap seorang. Lokasi dan waktu turut disertakan sekali bagi memudahkan mereka mengambil upah . Terbukti Pakatan Harapan sendiri mengamalkan 'DEDAK' bagi menarik perhatian orang ramai kerana dari apa yang di lihat, hasutan PH bagi demo haram kali ini tidak memberangsangkan. Pastinya ini sangat mengecewakan pemimpin Pakatan terutama Mahathir yang bersungguh mahukan demo haram inj menjadi platform beliau menutup kisah RCI Skandal Forex semasa masih menjawat jawatan Perdana Menteri.

Persoalannya siapakah yang begitu 'Bermurah hati' mengeluarkan belanja bagi memastikan setiap petugas mendapat 'DEDAK'. Antara Mahathir dan Lim Kit Siang siapa yang sanggup mengeluarkan wang bagi mendapatkan sokongan?

No comments:

Post a Comment