Wednesday 9 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - DAP 'GOYANG' KERJASAMA BN & PAS, KIT SIANG BUAT TUDUHAN "WARNING OF HELL" DARI PAS

Apa Maksud Kit Siang Cuba 'Jolok' Foto Jabat Tangan BN & PAS Dalam PRK P078?



Dap yang meletakkan calon kalah ( 2 kekalahan pru) Manogaran seperti sudah kehabisan idea kempen pilihanraya kecil Cameron Highlands. Ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang dalam ciapan (twitter) beliau mempersoalkan kerjasama antara BN (Mic) dan PAS dalam menghadapi pertarungan yang dijangkakan 3 penjuru (PH vs MyPPP vs BN) pada 26 Januari depan.

Kit Siang turut menaikmuat foto Presiden MIC berjabat tangan dengan Presiden PAS di twitternya. Beliau mempersoalkan kerjasama baik antara PAS dan cuba mengelirukan pembaca dengan ayat - Warning of 'Hell'. Apa maksud sebenar yang mahu Kit Siang sampaikan? Dari nada ungkapan Kit Siang, beliau seolah menuduh Umno menekan parti komponen BN agar 'menyerahkan' kerusi CH kepada mereka dengan adanya PAS yang akan mengerahkan 3578 undi (PRU14) memihak kepada BN sekaligus mmenafikan peluang DAP di Cameron Highlands. Kit Siang juga perlu menjelaskan apa amaran yang Tuan Haji Hadi keluarkan dan atas dasar apa amaran perlu dikenakan oleh PAS terhadap MIC.

Jika diteliti secara lebih mendalam, Lim Kit Siang sedar DAP bukanlah pilihan sebenar pengundi Cameron Highlands dengan hadirnya Tan Sri M.Kayveas sebagai pencabar Manogaran di Tanah Rata. DAP sedar Kayveas merupakan ancaman kepada undi DAP dari kaum India, Cina serta Orang Asli dan bagi mengalih tumpuan isu maka serangan DAP perlu difokuskan kepada Umno, MIC dan PAS. Kegentaran Kit Siang menjadi lebih teruk apabila beliau bersama Pakatan Harapan tidak diterima baik pengundi Dun Jelai dan ini bukanlah isyarat yang bagus untuk Pakatan Harapan selaku Kerajaan. Dipercayai penolakan pengundi terhadap Pakatan Harapan ada kaitan dengan pelbagai Manifesto Pakatan Harapan pada PRU14 yang tidak ditunaikan malah keadaan ekonomi semakin merudum sejak PH mengambil alih Putrajaya 8 bulan yang lepas.

Rakyat khususnya pengundi Parlimen Cameron Highlands dikatakan akan menghukum Pakatan Harapan pada 26/1/2019 kerana KEGAGALAN mereka mentadbir negara dan hampir tidak bergerak memacu perkembangan ekonomi tempatan.


No comments:

Post a Comment