Wednesday 2 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - PENEMPATAN MODEN DAN SELESA BUAT ORANG ASLI DI CAMERON, APA MATA DAP BUTA ATAU CARI PUBLISITI PICISAN?

Lim Kit Siang Tidak Mahu Ulas Mengenai Penempatan Orang Asli Di Sungai Ruil?

Dalam ciapan (twitter) Penasihat DAP Lim Kit Siang semasa membuat lawatan (kempen) Pilihanraya Kecil P078 Cameron Highlands, beliau menyalahkan Barisan Nasional kerana rombongan konvoi DAP terkandas dalam perjalanan keluar dari penempatan Orang Asli CH.

Beliau mempersoalkan apa yang telah dilakukan oleh Barisan Nasional selama 60 tahun memerintah. Bagaimanapun beliau mungkin BUTA MATA apabila melalui jalan ke Brinchang. Satu penempatan Orang Asli moden tersergam di Sg Ruil atas usaha Kerajaan Barisan Nasional selama memerintah namun bagi Lim Kit Siang, beliau hanya mencari perkara buruk bagi membuat perbandingan antara kerajaan.

Lim Kit Siang masih terbawa bawa perangai buruk ketika menjadi PEMBANGKANG sebelum ini. Bagi dirinya apa sahaja yang dilakukan oleh BN tidak baik untuk Rakyat tetapi beliau LUPA bahawa Kerajaan Pakatan Harapan ternyata GAGAL memenuhi Manifesto sejak gagasan yang bermula dengan Pakatan Rakyat ditubuhkan.

Pengundi P078 yang sering berulang alik dari Tanah Rata ke Kg Raja pastinya tahu penempatan serba moden dan selesa Sg Ruil malah ada ketika perasaan cemburu timbul melihatkan kemudahan yang disediakan bagi kemajuan Orang Asli CH.

Apa komen Lim Kit Siang mengenai penempatan Sg Ruil? DAP pernah membantu masyarakat Orang Asli Cameron Highlands selama ini? Mereka hanya mengadu nasib pada BN dan Umno kerana tahu hanya BN yang membela nasib mereka selama ini.

No comments:

Post a Comment