Thursday 6 July 2017

PUTU 'BUNGA' MENGAMUK - PPBM PERAK DI AMBANG KERUNTUHAN

PERANG REBUT 'NAJIS' DALAM PPBM PERAK TERCETUS

Krisis kepimpinan dalaman Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Perak sememangnya tidak dapat dirahsiakan lagi. Dato Hamidah yang juga Ahli Majlis Tertinggi PPBM ternyata tidak menyenangi kepimpinan parti tersebut di Perak.

Menurut sumber bertempat di Taman Meru Ipoh malam tadi berlangsung adegan 'klasik' perang merebut 'NAJIS' antara kem Dato Hamidah dan kem Pengerusi PPBM Perak. Sumber memberitahu satu mesyuarata diadakan oleh kepimpinan tertinggi negeri tanpa menjemput Dato Hamidah sekaligus menimbulkan rasa tidak puashati dalam kem Hamidah.

Dikatakan Hamidah telah pergi 'menyerang' mesyuarat tersebut dengan membawa pengawal peribadi kerana difahamkan Pengerusi PPBM Perak turut membawa beberapa orang pengawal peribadi bagi mengawal situasi. Namun demikian, serangan Hamidah tidak dapat di bendung malah sumber memberitahu Ketua Srikandi Perak telah di baling dengan air (kotak atau plastik) oleh Hamidah dalam pergaduhan tersebut.

Ternyata sengketa dalaman yang terjadi dikatakan juga ada berkait rapat dengan kenyataan Ketua Armada PPBM yang menyerang Hamidah tempohari secara terbuka. Dalam pada itu seorang aktivis media sosial PPBM dikatakan menjadi calon pilihan Hamidah bagi menjatuhkan Syed 'Disko' dari jawatan sekarang dan Hamidah serta adiknya Hamizura juga dikatakan merestui agar individu tersebut menentang Syed bagi jawatan Ketua Armada.

Peperangan dalaman PPBM malam semalam juga merupakan 'pecah bisul' yang sekian lama membengkak di Perak. Nampaknya perang ini tidak akan berakhir selagi Peja Azumu tidak memberi kedudukan selesa kepada Hamidah & Co sebagai jaminan mereka akan di angkat sebagai calon PRU14 mewakili PPBM di Perak. Apakah Presiden PPBM hanya akan melihat atau menunggu ' wahyu' dari 'Dewa' PPBM (Mahathir) seterusnya mengambil tindakan tegas dalam isu perang ini?

Jika inilah wajah sebenar PPBM Perak maka rakyat Perak perlu berfikir banyak kali jika mahu memilih satu parti yang porak poranda seperti PPBM sebagai pembela mereka kelak. Masalah dalaman pun masih terkial kial mahu diselesaikan apakah mereka boleh diharapkan untuk memikul amanah menjaga kepentingan seluruh rakyat Perak? Jelas sekali mereka hanyalah sekadar 'pencacai najis' bagi kepimpinan tertinggi PPBM pusat.

Rakyat Perak harus menguburkan PPBM sebelum sejarah 'rampasan DAP' berulang semula di mana Menteri Besar ketika itu, Nizar Jamaluddin (PAS) hanyalah sekadar orang suruhan DAP dan tidak mememegang kuasa eksekutif atas apa juga keputusan kerajaan negeri mentadbir Perak. Cukuplah tanah Perak yang di'hadiah'kan Nizar kepada yang tidak sepatutnya.

No comments:

Post a Comment