Wednesday 9 August 2017

LIHATLAH DUNIA MAHATHIR TERUS MENIPU!!!

KAPAL SELAM BIKIN MAHATHIR 'STIM'

Dr Mahathir yang kini dalam usaha habis habisan menjatuhkan Najib serta Barisan Nasional telah menipu seluruh rakyat Malaysia apabila cuba berdalih mengenai hal pembelian kapal selam sewaktu beliau memerintah.

Hansard dalam Parlimen secara terus menyebut mengenai hal pembelian kapal selam tersebut dan ini merupakan satu kejutan buat Mahathir dan seluruh penyokongnya tatkala beliau semakin ghairah melipat ganda usaha PPBM bersama Pakatan Harapan untuk kempen PRU14 kelak.

Selepas terbongkar perkara ini apa lagi pembohongan yang akan Mahathir lakukan demi menyelamatkan legasi beliau? Suruhanjaya DiRaja yang ditubuhkan bagi menyiasat skandal Forex juga cuba dipermainkan Mahathir sedangkan satu ketika dahulu Lim Kit Siang (kini sekatil sebantal) telah menulis mengenai pembabitan Mahathir dalam hal tersebut. Mengapa kini Kit Siang tidak lagi berani mempersoalkan hal itu sedangkan beliau dikatakan tahu mengenai perkara sebenar? Di sini dapat kita rumuskan bahawa DAP hanya menjadikan Mahathir sebagai 'Hamba Tebusan' bagi membolehkan mereka terus menguasai kerusi dalam Parlimen dan tidak berhasrat menjadikan PPBM sebagai sekutu kuat selain PKR.

Apa lagi yang akan digunapakai Pakatan dalam usaha terakhir mereka? Mahathir kini sudah terperangkap dengan jeratnya sendiri dan secara tidak langsung imej 'Negarawan' sudah tercemar dan mungkin ini permainan DAP yang selama ini menyimpan dendam selama 22 tahun 'Terseksa' di bawah pemerintahan Mahathir. Adakah ini cara melunaskan geram Kit Siang kepada Mahathir? Dalam politik pembangkang apa sahaja boleh terjadi dan terbukti dengan kehadiran PPBM, DAP sudah berjaya singkirkan watak Anwar Ibrahim dari ingatan penyokong tegar Pakatan Harapan.

Lilin sudah tidak laku buat Anwar dan kini PKR perlu bersedia menghadapi gelombang tsunami dalam parti mereka sendiri. Oleh demikian DAP berjaya mempergunakan Mahathir dalam misi mereka.

No comments:

Post a Comment