Sunday 28 February 2016

Rafizi Biadap Tempelak Presiden PAS.


Pergeseran PKR Dan PAS Makin Runcing





Rafizi Ramli berharap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak menghantar isyarat mengelirukan bahawa PAS menyokong UMNO di dalam serangan fitnah pakatan rakyat terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.


Rafizi agak tersentak dengan kenyataan Abdul Hadi dalam Sinar Harian hari ini yang mengatakan tidak akan menghadiri perhimpunan anti- Najib pada 27 Mac ini.

Baca: Himpunan Haram 27 Mac: PAS Tidak Akan Terlibat – Hadi

Menurut Rafizi, beliau mewakili Pakatan Rakyat dan Pakatan Harapan menyatakan persetujuan supaya perdana menteri meletakkan jawatannya pada himpunan tersebut.

“Saya harap Datuk Seri Hadi Awang juga akan turut sama, supaya rakyat tidak terkeliru seolah-olah beliau/PAS mempertahankan Datuk Seri Najib Tun Razak…” Dan seperti biasa Rafizi menggunakan ayat-ayat penipuan seperti kononnya di saat ini “kemarahan rakyat terhadap Perdana Menteri makin memuncak,” katanya dalam Facebook hari ini.

Rafizi berkata, beliau kononnya jarang mengulas mengenai PAS atau Abdul Hadi kerana menghormati sumbangannya kepada pembangkang sejak puluhan tahun, tetapi beliau dihujani dengan pertanyaan mengenai kenyataan terbaru pemimpin PAS itu.

Ahli Parlimen Pandan berkata beliau tidak bersetuju dengan pendirian terbaru Hadi Awang iaitu “menolak parti Umno, tetapi berkawan dengan orang (pemimpin) Umno”.

“Sepanjang sejarah Umno terutamanya selepas merdeka, sebenarnya pimpinan Umno itulah yang mencorakkan hala tuju dan pendekatan Umno. Sebab itu setiap kali Umno bertukar Presiden, setiap kalilah Umno bertukar.

“Maka bagi saya, kemudaratan yang dibawa oleh Umno kepada rakyat sebenarnya berbalik kepada jenis orang yang menjadi presiden/pemimpin Umno.

“Jika presiden Umno itu kasar, tidak mementingkan rakyat dan taksub dengan kuasa – maka Umno (dan kerajaan) pun akan kasar, tidak mementingkan rakyat dan taksub dengan kuasa,” katanya yang cuba menipu pengikut facebooknya. Amatlah malang PKR mempunyai pemimpin yang langsung tidak atau samada dengan sengaja cuba menutup kebenaran dengan penipuan berterusan.

Rafizi tidak mampu bertahan lama sebagai Pengarah Strategik PKR kerana strateginya yang menipu akhirnya memakan maruah parti milik Anwar dan keluarga terutamanya di dalam ‘rampasan kuasa’ Menteri Besar Selangor satu waktu dahulu.

Nampak kebodohan Rafizi apabila cuba ‘menyalahkan’ pemimpin UMNO di dalam sistem pentadbiran UMNO yang penuh dengan tertib mesyuarah di dalam membuat apa saja keputusan penting bagi UMNO. Lupakah rakyat Selangor bahawa Rafizi diheret ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman di atas kesalahan menipu untuk memecat Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Akhirnya, kerana salah besar dalam merangka strategi, Langkah Kajang jadi bahan ketawa rakyat Selangor – Langkah Sumbang!

Bagaimana PKR masih melantik Rafizi sebagai pemimpin mereka apabila dengan kebodohan, beliau menyenaraikan keputusan yang disifatkan menindas rakyat dan berlaku ketika Najib menjadi presiden Umno.

Antaranya ‘kesalah’ Najib dari perspektif Rafizi yang memalukan:
Memperkenalkan Cukai Barangan Dan Perkhidmatan (GST) – Rafizi tidak mampu bercerita penggantian sistem cukai yang lebih efisyen dan diamalkan lebih dari 168 negara.
Menghentikan biasiswa – penipuan dan manipusi Rafizi, kenapa Rafizi takut untuk berkata benar tentang pengstrukturan semula biasiswa kepada yang benar-benar layak mengikut syarat yang ditetapkan oleh kementerian.
Memansuhkan subsidi minyak – Rafizi termalu kerana nujumnya berhubung harga minyak jauh tersasar
Menyebabkan hutang 1MDB mencecah RM42 bilion – Rafizi cuba menutup tentang strategi 1MDB dalam penyusunan hutang yang terbukti berjaya dan tidak mengakibatkan bangkrup

Menurut sumber rapat, Rafizi dilihat seperti hilang arah kerana Azmin Ali sudah tidak ‘pakai’ khidmat beliau lagi akibat terlalu banyak kerosakan yang dibuat Rafizi. Buka sahaja mulut, beliau berbohong.

Sumber : http://www.bicara.news/

No comments:

Post a Comment