Thursday 13 February 2020

TEKANAN SEMAKIN MEMUNCAK, APA PENCAK ANWAR BAGI REALISASI IMPIAN 20 TAHUN?

Azmin Ali Bersama Sebilangan PKR Dan DAP Akan Jatuhkan 'Talak'?



Tular pula dalam aplikasi whatsapp senarai nama Ahli PKR yang akan meninggalkan parti itu bagi menyertai 'Barisan Baru' bersama Tun M menjelang tamat tempoh peralihan kuasa Perdana Menteri.




Sebagaimana desas desus politik yang berlegar dan memanaskan suasana, sekumpulan peminpin tertinggi PKR seakan sudah lama 'menjeruk rasa' dengan cara dan amalan politik berpilih-pilih PKR selama ini. Bukan sahaja dari PKR yang sedang bergolak malah DAP turut dikatakan sedang berdepan dengan konflik dalaman dan berpecah kepada 2 kumpulan - Pro Tun M dan Pro Lim Guan Eng. Bagaimanapun senarai pemimpin DAP yang dikatakan akan menyebelahi Tun M masih belum didapati di mana mana aplikasi media.



Gelora yang melanda Pakatan Harapan dipercayai ada kaitan dengan perjanjian peralihan kuasa yang semakin menghampiri sehingga Timbalan Perdana Menteri sendiri mengingatkan dalam satu petikan kenyataan bahawa 'Janji Tetap Janji'. Tekanan yang diberikan kepada Tun M semakin memuncak walau cuba diselindungkan dengan pelbagai pengalihan isu. Minggu lepas Majlis Kerja Tertinggi Umno menolak dengan undian sebarang kerjasama membentuk kerajaan campuran seperti didedahkan dalam satu suntingan audio oleh Lokman Adam. Apa yang boleh dijangkakan di pihak Pakatan Harapan dengan penolakan ini? 

Sekiranya berlaku perpecahan dalam Pakatan Harapan dan cubaan membentuk kerajaan dengan serpihan daripada PH sendiri belum tentu membolehkan Tun M mendapat majoriti mudah 112 kerusi sekaligus boleh membentuk kerajaan baru. Berapa ramai kalangan sekutu PH akan bersama Tun M sekiranya berlaku perpecahan PH?  Secara ringkasnya hanya sekitar 64 kerusi akan diperolehi sekiranya maklumat yang berlegar betul. Dengan 64 kerusi - (Pro Tun M) masih kekurangan 48 kerusi - (Pro Anwar) bagi mencapai 112 majoriti mudah sekaligus akan memberi tekanan agar Parlimen dibubarkan bagi membolehkan mandat baru diberikan rakyat membentuk kerajaan. Jadi tiada sebab Muafakat Nasional (Gabungan Umno Pas) perlu menanggung beban bagi pihak lain. Usah biar rakyat terus tertekan dengan pelbagai KEGAGALAN Pakatan Harapan.

3 comments:

  1. Your Affiliate Money Making Machine is waiting -

    Plus, making money online using it is as simple as 1--2--3!

    Here is how it works...

    STEP 1. Input into the system what affiliate products the system will advertise
    STEP 2. Add PUSH BUTTON traffic (it LITERALLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the system explode your list and upsell your affiliate products on it's own!

    Are you ready?

    Click here to launch the system

    ReplyDelete
  2. Strange "water hack" burns 2lbs overnight

    More than 160 000 women and men are trying a simple and SECRET "liquid hack" to drop 1-2 lbs every night in their sleep.

    It's painless and works on anybody.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Hold a drinking glass and fill it half the way

    2) Now follow this strange hack

    you'll become 1-2 lbs lighter in the morning!

    ReplyDelete
  3. Easy "water hack" burns 2 lbs OVERNIGHT

    Over 160k women and men are using a simple and SECRET "water hack" to drop 1-2 lbs every night while they sleep.

    It is simple and works on anybody.

    Here are the easy steps for this hack:

    1) Go grab a glass and fill it half glass

    2) And now do this proven HACK

    so you'll be 1-2 lbs thinner the very next day!

    ReplyDelete