Thursday 30 January 2020

GAGAL ISU PENGIKTIRAFAN UEC NGA KOR MING LABEL UMNO PAS SEBAGAI EKSTREMIS POLITIK

"Jika Kerajaan Tidak Iktiraf UEC, DAP Akan Keluar Kerajaan"



Dalam laporan sebuah portal, Timbalan Setiausaha Agung DAP menyatakan DAP akan keluar daripada Pakatan Harapan jika kerajaan tidak mengiktiraf UEC. Beliau berkata demikian semasa sessi temuramah. 

Baca - KONSENSUS DAP KELUAR PAKATAN HARAPAN

Menurut portal soalan yang ditanya wartawan agak tidak jelas manakala jawapan Nga konsisten menyatakan DAP akan keluar PH sekiranya kerajaan tidak mengiktiraf UEC.




Petikan Malaysiakini

Nga secara tidak langsung menyatakan bahawa PH gagal membawa aspirasi perjuangan DAP menjadi realiti selepas membentuk kerajan pada 10 Mei 2018. Beliau turut menyatakan satu konsensus telah dicapai sekiranya UEC tidak diiktiraf maka DAP tidak teragak menarik diri dari gabungan Pakatan Harapan. Ternyata ini merupakan 'Amaran' buat PH sendiri memandangkan DAP merupakan kuasa dominan selepas PKR dalam gabungan PH. 

Paling mengejutkan apabila Nga mengeluarkan nada berbaur rasis apabila melabelkan kerjasama Umno dan Pas akan membawa keganasan terhadap politik Malaysia. Beliau menggesa agar penyokong PH berusaha menghentikan atau sekurangnya mengagalkan usahasama Umno Pas yang dikenali sebagai Muafakat Nasional sepatutnya perlu dikenakan tindakan tegas kerana kenyataan tersebut berbaur hasutan. Sekarang terbukti siapa yang selama ini menjadi penghasut namun apakan daya kuasa di tangan PH.


Tangkap Layar Malaysiakini

Apa maksud Nga membuat kenyataan sebegini? Adakah beliau melihat Pakatan Harapan akan jadi 'Kerajaan Sepenggal' lalu mahu membuat rakyat terutama Kaum Tionghua gelisah dengan persepakatan Umno Pas? Sama sekali tidak boleh diterima akal setelah 6 dekad BN mentadbir, masyarakat lain-lain kaum tidak pernah mengalami keganasan seperti apa yang Nga dakwa. Pas juga tidak mengamalkan birokrasi selama memerintah Kelantan sejak 1987 malah hubungan antara Kerajaan Negeri dan Persekutuan (BN) berjalan dengan baik. Bagaimana seorang yang bergelar Peguam boleh berfikiran negatif dan bersikap rasis? 


Tangkap Layar Malaysiakini

Adakah kenyataan Nga Kor Ming tatkala Rakyat Malaysia sedang keresahan dengan penularan Virus NCorona merupakan satu bentuk tekanan kepada Tun M agar menyegerakan peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim? Tidak mustahil akan ada desakan akan dilakukan terhadap Dr M jika beliau GAGAL menangani masalah NCorona dari merebak ke seluruh Malaysia. 


Tangkap Layar Malaysiakini

Tangkap Layar Malaysiakini

Tangkap Layar Malaysiakini

Apakah Umno dan Pas akan berdiam diri dengan kenyataan Nga Kor Ming yang juga Timbalan Speaker Dewan Rakyat? Bantahan keras perlu dinyatakan Umno dan Pas atas kenyataan rasis Nga Kor Ming namun siapa dalam Umno, Pas akan bertindak bagi membela MARUAH Umno Pas yang dilabelkan sebagai pengganas politik?

Tangkap Layar Dari Laman Malaysiakini Jam 1.56 pagi

1 comment:

  1. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    Plus, making money online using it is as simple as 1--2--3!

    Follow the steps below to make money...

    STEP 1. Input into the system what affiliate products you intend to promote
    STEP 2. Add some PUSH button traffic (it takes JUST 2 minutes)
    STEP 3. See how the system grow your list and sell your affiliate products on it's own!

    So, do you want to start making profits?

    Click here to start running the system

    ReplyDelete