Wednesday 23 March 2016

Pemuda Umno Cameron Highlands Bakal Dapat KP Baru?




Ketua Pemuda Bahagian Cameron Highlands juga mengalami situasi sama seperti Pemuda Selangor yang mengeluh 'ketiadaan peruntukan' bagi menjalankan aktiviti Pemuda di Bahagian Cameron. Namun demikian satu kemusykilan perlu di jawap oleh Ketua Pemuda Cameron apabila beliau 'ghaib' dari menjalankan tugas dan hanya muncul di Persidangan Agung Umno.

Di pilih untuk menggepalai Pemuda, legasi yang ditinggalkan Allahyarham Dato Wan Mustapha, KP Cameron masih tidak dapat menandingi kecemerlangan bapanya yang telah berkhidmat kepada Umno sekian lama.

Berbekalkan 'nama' Ketua Pemuda Cameron mengambil alih tampuk dari Azizi Ahmad yang melepasi had umur selaku Ketua Pemuda Umno. Namun demikian, beliau tidak mampu menandingi kecemerlangan mantan KP Umno terdahulu akibat tiada faktor yang membolehkan beliau di angkat sebagai Ketu Pemuda.

Pernah menyatakan kesanggupan di'lempar' kerusi jika tidak menepati janji untuk melakukan perubahan dalam pentadbirannya, KP masih tidak berubah sikap mengabaikan Pemuda Cameron dan tiada aktiviti yang sepatutnya lama dijalankan.

Pemuda Cameron yang kian lesu kerana tidak mendapat kerjasama dari KP mula memberi reaksi negatif apabila di tanya mengenai intergriti KP Cameron. Menggunakan alasan 'tiada peruntukan' menjadi ayat lazim beliau setiap kali di tanya mengenai program yang di rancang bagi memperkukuhkan Umno Cameron Highlands.

Jika di tanya kepada ahli Pemuda adakah mereka mengenali KP Cameron, anda pasti terkejut dengan pendedahan mereka. Jawapan dengan isyarat geleng kepala sudah tentu menyebabkan persoalan mengenai imej KP yang agak buruk di mata ahli Pemuda.

Benarkah dakwaan KP Cameron mengenai rungutannya Pemuda tidak mendapat peruntukan bagi menjalankan aktiviti Sayap Umno?

Sebaiknya KP Cameron sudah boleh memikirkan perletakan jawatannya sebelum 'kerusi' hinggap kepadanya sebagaimana janji beliau yang telah dinyatakan dalam mesyuarat Pemuda selepas merayu sokongan ahli Pemuda Cameron dan memberi peluang kepada beliau membuktikan kredibilitinya namun hingga kini tiada apa yang mampu beliau buktikan sebagai komitmen menjawat jawatan Ketua Pemuda Cameron Highlands.

Sebelum imej buruk beliau mempengaruhi undian rakyat kepada Barisan Nasional dalam pilihanraya akan datang, adalah lebih afdal beliau menumpukan perhatiannya kepada perniagaannya dari melibatkan diri dalam politik tetapi tidak mempunyai jiwa politik.

Jiwa beliau tidak mengarah kepada jiwa Pemuda yang membela masyarakat. Cameron Highlands perlukan seorang Keyua Pemuda yang berkaliber dan berintergriti serta mesra pengundi bukan hanya muncul untuk merayu sokongan dan kemudian ghaib entah kemana.


No comments:

Post a Comment