Monday 4 November 2019

#PrkTgPiai - CALON PAKATAN HARAPAN GESA PEKEBUN SAWIT 'BERSYUKUR' DENGAN PENURUNAN HARGA SAWIT.

Calon PPBM Kata Sawit Rm80 Satu Tan Zaman BN, Dia Lupa Itu Zaman Mahathir



Calon Pakatan Harapan di Prk Tg Piai telah mengeluarkan kenyataan yang agak 'bodoh' apabila menyatakan dengan harga sawit sekarang memadai untuk orang kampung terutama yang mengusahakan kebun sawit. Beliau berucap demikian dalam kempen Prk Pakatan Harapan.



Dengan ketandusan isu untuk menyerang calon BN, ternyata elemen simpati dan memburukkan pemerintahan Barisan Nasional jadi sebahagian kempen kali ini. Paling menarik ada kalangan pengundi Tg Piai mengadu Adun Pekan Nenas mengarahkan pengundi yang datang meminta bantuan dari PH agar meminta daripada calon BN. Nampak benar mereka (PH) enggan membantu rakyat dan mahu mengenakan Wee Jeck Seng dalam pilihanraya kecil ini.

Kesempatan bertemu dengan pengundi di Sg Boh pula membuka satu kisah yang berlainan. Rata-rata penduduk Sg Boh berharap hasil laut sebagai punca pendapatan dan apabila ditanya kepada mereka mengenai Wee respon mereka (nelayan) ternyata memeranjatkan. Bagi mereka di Sg Boh, Wee antara yang prihatin dengan nasib nelayan dan akan turun memberi bantuan awal sekiranya pengundi mengalami musibah. Bagi mereka Wee menunjukkan sikap sebenar seorang wakil rakyat yang diperlukan. 

Rakyat Tanjung Piai kini telah menilai sendiri siri KEGAGALAN Pakatan Harapan sepanjang 17 bulan memerintah Malaysia. Rungutan mereka (rakyat) berkaitan ekonomi setempat hampir tidak dipedulikan sebelum ini dan mereka hanya 'ditatang bagai minyak yang penuh' oleh PH apabila menghadapi PRK Tg Piai. Begitu berbeza layanan PH terhadap pengundi namun demikian mereka (pengundi) berwaspada dan beringat kerana telah belajar dari sejarah. Malah kalangan Anak Muda Tanjung Piai telah menyatakan komitmen untuk mengundi BN sebagai isyarat kepada Pakatan Harapan usah permainkan JANJI JANJI jika tidak ditepati.

No comments:

Post a Comment