Tuesday 5 November 2019

#PrkTgPiai - KARMAINE PATUT TONTON VIDEO UCAPAN DAP SEBELUM PERSOAL MUAFAKAT NASIONAL MEMILIH WEE JECK SENG

Karmaine Sardini Lupa Tonton Ucapan DAP



Calon Pakatan Harapan di Prk Tanjung Piai kelihatan terdesak apabila mempersoalkan mengapa BN tunduk dengan MCA dalam soal pemilihan calon dalam pilihanraya kecil P165 Tg Piai. 


Dikenali sebagai Pak Imam, Karmaine sudahpun memulakan kempen beliau dengan satu kenyataan yang menerima kecaman pelbagai pihak terutama pekebun sawit.



Baca - "CUKUPLAH SERIBU RINGGIT, ORANG KAMPUNG BOLEH HIDUP"

Mengapa secara tiba-tiba Karmaine menyentuh pemilihan calon BN? Jika diteliti kenyataan beliau kelihatan serangan terhadap Wee Jeck Seng adalah untuk menarik perhatian pengundi Melayu Tg Piai dan mencari simpati agar undi memihak kepadanya pada 16 November ini namun beliau perlu sedar bahawa pencalonan Wee disokong oleh PAS dalam ertikata Muafakat Nasional selaras dengan Himpunan Penyatuan Ummah dimana ia turut dihadiri komponen BN yang lain. Ini antara sebab mengapa MCA diserang Karmaine dan mahu pengundi beralih arah sedangkan beliau tahu Pakatan Harapan ketandusan isu malah beliau masih belum berani meletakkan sebarang manifesto atau membawa manifesto PH semasa Pru14 ke Tanjung Piai.




TERDESAK - CALON PPBM MAIN ISU KAUM?

Mengapa PH sudah tidak berani membawa Manifesto mereka ke Tg Piai? Adakah kerana tahu rakyat semakin sedar semua manifesto itu menemui KEGAGALAN dan cuba mengalih serangan terhadap BN melalui persoalan pemilihan calon? Desas desus bertebaran Karmaine bukanlah calon kegemaran Tun M namun disebabkan Presiden PPBM memilih beliau maka mereka (PH) TERPAKSA AKUR walau ada nada sinis daripada sekutu dalam Pakatan Harapan. Dengan jentera kempen sekutu PH terutama DAP dan PKR yang dikatakan tidak bersungguh turun padang, ternyata Karmaine bukanlah orang yang direstui semua pihak dalam Pakatan Harapan.  Ada juga khabar menyatakan sabotaj terhadap PH merupakan siri pembalasan malah tidak kurang khabar Tg Piai menjadi medan menguji kekuatan Tun M dan jika Karmaine kalah maka bakal berlaku perubahan suhu politik dalam PH sendiri. Sejauh mana kebenaran khabar ini tidak dapat disahihkan namun jika melihat gerak kerja kempen nyata menampakkam kelemahan jentera PH.



Secara keseluruhan meneliti kenyataan Karmaine, beliau sebenarnya berada dalam keadaan sangat terdesak dan akan memanipulasi segala kemampuan Wee Jeck Seng sebagai kelemahan BN. Apa agaknya yang akan didendangkan lagi oleh Karmaine selepas 'Kantoi' isu sawit?




No comments:

Post a Comment