Monday 9 December 2019

ANWAR SAHKAN AZMIN KENA 'DOGGIE' DALAM VIDEO SKANDAL SANDAKAN - ZURAIDA DEDAHKAN KEBENARAN AKHIRNYA?

Azmin Pelaku Dalam Video Semburit Sandakan - Anwar Sahkan Tulen


Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin secara terbuka menyatakan video 'FOUR POINTS WITH LOVE' adalah tulen dan pelakunya ialah Azmin Ali. Beliau menyatakan demikian dalam satu majlis yang dibuat di sebuah hotel malam semalam. Majlis Makan Malam tersebut yang tidak diketahui siapa pembiayanya telah menelanjangkan banyak perkara dan pengakuan Zuraida merupakan antara paling 'fantastik'. 

Azmin sebelum ini berdiam diri apabila ditanya berkenaan perkara tersebut manakala Farhash Wafa Salvador selepas dibebaskan dari lokap telah melaungkan 'Azmin Semburit' dihadapan penyokongnya. Malah seorang lagi pelaku dalam video berkenaan bernama Haziq sendiri telah mengakui beliau dan Azmin merupakan individu dalam video seks songsang berkenaan. Tentu kita semua masih ingat bagaimana Dr Mahathir ketika menjadi PM Ke-4 secara total menolak individu berkelakuan songsang diangkat sebagai pemimpin. Pada 1998 Dr Mahathir mendedahkan perlakuan seks songsang Anwar Ibrahim kepada media dan mengambil tindakan memecat Anwar dari Umno serta kedudukannya sebagai Timbalan Perdana Menteri ketika itu. Adakah Azmin juga akan menerima nasib sama seperti Anwar jika Tun M masih berpegang pada prinsip intergriti dan perilaku moral seseorang yang mahu diangkat sebagai pemimpin?


Setiausaha Agung PKR sendiri telah mengesahkan Anwar tidak fokus untuk menggantikan Mahatjir sebagai PM Ke-8 dan semestinya kenyataan ini dibuktikan oleh PKR sendiri. Ini merupakan peluang terbaik buat Tun M untuk memastikan penggantinya adalah seorang yang boleh mengikut 'Kehendak serta Perintah' jika diarahkan dari luar dan Anwar bukanlah individu yang mampu di'pegang' Mahathir. Ada desas desus menyatakan Azmin merupakan calon terbaik untuk Tun M fikirkan sebagai pengganti namun sokongan dari DAP lebih banyak tertumpu kepada Anwar yang lebih liberal sebagaimana aspirasi DAP mahukan. Ada kemungkinan apabila Tun memikirkan percaturan maka prinsip 'Kill Two Birds With One Stone' boleh digunapakai dan nampaknya ia semakin berjaya dilaksanakan. Rosakkan PKR dari dalam dan tunjuk isyarat kemampuan politik Mahathir kepada DAP agar kembali menyokong Tun M supaya mereka (DAP) tidak jadi seperti PKR.

Apa lagi sinetron yang bakal rakyat saksikan kelak? Pergaduhan dan percakaran merebut kuasa dalam kalangan Pakatan Harapan membuatkan Rakyat berfikir apa nasib mereka selagi Pakatan Harapan memerintah. 

Kesihatan Tun M turut menarik perhatian apabila dikatakan perlu menjalani prosedur kesihatan dan sebaiknya Tun memikirkan untuk pembubaran parlimen sebelum keadaan politik Malaysia menjadi lebih buruk apabila PKR bermasalah. Sejarah Reformasi sudah cukup untuk dijadikan teladan bagaimana kerosakan imej negara mampu dibuat Anwar bagi mencapai cita-citanya sejak 1998.

No comments:

Post a Comment