Saturday 7 December 2019

PKR UMPAMA ORANG 'MATI PUCUK', NAFSU KUAT TENAGA TAK SAMPAI?

Kecoh Untuk Sorok 'Kemaluan' ?



Gempar semalam Kongres PKR dicemari insiden pergaduhan sesama mereka di MITC. Mengejutkan sekali kekecohan tersebut mengakibatkan kecederaan hingga ada foto yang di 'troll' netizen kerana kini PKR memperkenalkan 'Tanjak' versi baru.

Tanjak Versi PKR

Bagaimanapun Presiden PKR semalam menggesa pihak berkuasa menyiasat dalang insiden yang berlaku. ANWAR IBRAHIM ternyata kecewa kecewa dan mahu tindakan tegas diambil bagi memecat perancang insiden pergaduhan semalam. Angkatan Muda Keadilan menuding jari dan menuduh Umno terlibat merancang kekecohan namun tular pula satu pesanan 'Whatsapp' tawaran 'kerja' dari individu yang dipercayai ahli PKR sendiri. Mengapa perlu tuduh Umno yang sedang bersidang di Kuala Lumpur sedangkan PKR berkongres di Melaka? Spekulasi berlegar apa yang berlaku semalam adalah bagi 'menutup kemaluan' pemimpin tertinggi PKR yang didakwa melakukan 'sesuatu' terhadap seorang individu. Mengapa Anwar beria mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap dalang pergaduhan PKR tetapi enggan bertindak tegas menyaman individu yang mendakwa 'perlakuan sumbang' yang dilakukan pemimpin tertinggi PKR? Seperti ada muslihat tertentu apabila perkara ini berlaku.

"YOU SUKA?"

Apa yang berlaku semalam di MITC mungkin dirancang oleh ahli PKR sendiri bagi mengaburi krisis dalaman yang hangat diperkatakan hingga timbul isu Kongres PKR diwar-warkan akan berlangsung di dua lokasi berbeza pada hari yang sama. Jalan mudah bagi mereka ialah menyalahkan Umno namun hakikat sebenar pada hari kejadian semua tahu Umno sedang berkumpul di PWTC meraikan Persidangan Agung Umno yang jauh lebih bertamadun daripada PKR. Modus operandi mereka semakin lapuk dan disedari rakyat kerana sudah hampir 21 tahun retorik reformasi dilaungkan Anwar dan hingga hari ini Anwar masih memegang gelaran 'Bakal PM' tanpa mengetahui tarikh sebenar peralihan kuasa yang dijanjikan Mahathir sebelum ini.

PKR perlu belajar terima hakikat mereka telah dipecahkan oleh kerakusan pemimpin mereka sendiri dan 'tangan ghaib' memudahkan perpecahan parti jalanan tersebut. Siapa 'Tangan Ghaib'? Hanya Jauhari Kenal Manikam dan Anwar sebagai pemimpin yang pernah 'merasai' pengalaman tentu sedia maklum apa permainan yang kini PKR hadapi.

No comments:

Post a Comment