Wednesday 29 January 2020

EJAKULASI KLIMAKS AWAL PKR - SIAPA LAGI AKAN TINGGALKAN PKR JIKA ZURAIDA DI PECAT?

Gelodak PKR Hampir Klimaks - Ejakulasi Atau Persepsi?



Demonstrasi oleh ahli PKR dihadapan bangunan Ibu Pejabat PKR Tropicana menyaksikan pertembungan 2 kumpulan yang telah lama menyimpan 'dendam' memilih antara setia Presiden atau Reformasi Parti.





Badan Disiplin PKR yang mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Zuraida dipercayai ada kaitan dengan ucapannya dalam satu majlis bersama Azmin Ali ketika Kongres PKR berlangsung di Melaka. Mereka (Azmin dan Zuraida) tidak hadir ke Kongres tersebut sekaligus menimbulkan pertanyaan adakah tindakan itu petunjuk mereka akan keluar parti selepas usai Kongres. Bagaimanapun kedua-duanya masih kekal dalam PKR hingga hari ini.

Dikejutkan pula dengan surat saman SUA PKR terhadap Zuraida menguatkan lagi desas desus perpecahan dalam PKR sudah sampai klimaks. Adakah ini akan menjadi punca pemimpin utama PKR bertindak keluar parti beramai-ramai sekaligus melumpuhkan PKR dan paling utama menyekat Anwar Ibrahim dari terus bercerita tentang peralihan kuasa? Azmin Ali merupakan antara yang mahu Tun M terus kekal sebagai PM hingga habis penggal dan ini bertentangan dengan perjanjian sebagaimana didedahkan SUA PKR. Adakah Azmin akan beralih arah memandangkan ada foto beliau kelihatan bersama pemimpin Parti Gerakan dan ada gossip menyatakan kesediaan Gerakan menerima Azmin dalam parti itu.

Segalanya akan terjawap apabila sampai masanya. PKR yang ditubuhkan bagi menentang Dr M pada 1998 kini sujud di kaki Tun M. Anwar KALAH lagi sekali. Azmin? Dia tetap MENANG.

No comments:

Post a Comment