Saturday 17 September 2016

Kantoi - Lim Guan Eng Atau Jeff Ooi Yang Menipu Rakyat?



SIAPA SEBENARNYA MENIPU?




MalaysiaKini menaikmuat satu kenyataan Setiausaha Agung DAP berkaitan komen Ahli Parlimen Jelutong Jeff Ooi mengenai Mursydul Am PAS, Allahyarham Dato Harun Din di laman Twitternya.

Kenyataan Guan Eng di petik dari Roketkini : http://www.roketkini.com/2016/09/17/dap-kesal-sifatkan-kenyataan-jeff-ooi-tidak-sensitif/


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam kenyataannya turut melahirkan rasa kesal terhadap ahli keluarga yang tersinggung dengan kenyatan Jeff di laman sosial Twitter lewat petang semalam.
“Saya ingin memaklumkan bahawa Saudara Jeff telah mamadamkan perkongsian Twitter terbabit.
Bagaimanapun Jeff Ooi menafikan beliau menaikmuat komen dan menyatakan laman Twitter beliau telah digodam. Penafian Jeff tidak selari dengan kenyataan Guan Eng yang kesal dengan komen tersebut dan menyifatkan komen tersebut sangat membahayakan hubungan DAP dengan sekutu lain dalam Pakatan Harapan.

Netizen pasti akan mempersoalkan mengapa penjelasan dari Guan Eng berbeza dengan penafian Jeff Ooi.

Siapa yang menipu rakyat sekarang ini sebenarnya? Jika benar komen penghinaan Jeff Ooi itu dinaikmuat oleh beliau sendiri maka sepatutnya beliau tampil dan memohon maaf kepada waris keluarga Allahyarham.

Jelas sekali DAP sememangnya menanam doktrin "penafian" setaip kali terjerat bila melakukan kesalahan dan berharap akan dilupakan segalanya dengan 'gula gula permohonan maaf. 

Rakyat perlu membuka mata mengenai sikap sebenar DAP yang tidak konsisten dalam menghormati sensitiviti agama kaum lain.


No comments:

Post a Comment