Thursday 17 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - ADA PIHAK MAHU BAWA 'PENGUNDI HANTU' UNTUK BANTU KEMENANGAN PIHAK TERTENTU?

Kertas Undi Tular Di Media Sosial, Siapa Punya Angkara?



Seorang pelayar media sosial dikenali sebagai Ramesh Rao mendakwa kertas undi yang sepatutnya hanya dikeluarkan pada hari pengundian telah dikeluarkan lebih awal. Beliau menaikmuat foto kertas undi tersebut di Facebook miliknya.

Pautan Facebook - https://www.facebook.com/1339233629/posts/10218249438450923/

Timbul persoalan adakah ini perancangan pihak yang sering mendakwa wujudnya 'Pengundi Hantu' setiap kali parti mereka mengalami kekalahan dalam Pilihanraya. Tentu ramai ingat insiden yang mendebarkan hingga Bas yang membawa penumpang turut jadi mangsa kononnya membawa pengundi hantu bagi membantu kemenangan Barisan Nasional namun sehingga kini dakwaan tersebut langsung tidak mampu mereka (Pakatan) buktikan.


Benarkah kewujudan kertas undi PRK P078 Cameron Highlands ini akan digunakan bagi pihak tertentu untuk memastikan mereka menang? Seorang pemimpin dari PH pernah mengeluarkan kenyataan berkaitan PRK CH "We must win this by-election by hook or by crook". Apakah ungkapan ini hanya sekadar ungkapan atau memberi isyarat apa sahaja cara akan digunakan bagi merampas kerusi CH untuk menambah dominasi kerusi di Parlimen?

Banyak perkara pelik berlaku sepanjang 6 hari kempen berlangsung. Walau ada pihak yang berkempen awal namun dinafikan dengan alasan 'Prihatin Rakyat' malah foto pemberian 'Wang Minyak' turut di'HALAL'kan dan PENGAKUAN dilakukan seolah tidak mendatangkan kesan apa apa walau dikatakan bercanggah dengan akta SPR. 

Inikah cara 'Malaysia Baru' yang diberikan platform baru untuk diimplementasikan di PRU15 kelak? Jika inilah cara 'Malaysia Baru' maka bolehlah Rakyat ucapkan Selamat Tinggal Demokrasi Berparlimen kerana apa sahaja SUARA RAKYAT AKAN DIPATAHKAN OLEH PEMERINTAH DENGAN KUASA MEREKA SEBAGAI KERAJAAN.

No comments:

Post a Comment