Thursday 3 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - BEKAS CALON DAP 'KANTOI BODOH', JALAN PERSENDIRIAN CH PUN TIDAK BOLEH BEZAKAN

Konon Mahu Tunjuk 'Hero', Sekali Kantoi 'BODOH' Dek Penduduk Cameron Sendiri

Bekas calon DAP masa PRU14, Manogaran yang menaikmuat sekeping foto menggambarkan keadaan jalanraya di Cameron Highlands telah di kecam netizen terdiri daripada penduduk Cameron sendiri.

Status di laman media sosial rasmi beliau menunjukkan jalanraya dalam sebuah ladang Teh yang terkenal merupakan jalanraya PERSENDIRIAN dan bukan di bawah tanggungjawab kerajaan Negeri mahupun Persekutuan. Beliau yang mahu memburukkan serta menyalahkan Barisan Nasional perlu memahami geografi Cameron itu sendiri. Secara tidak langsung dengan menaikmuat status dapatlah pengundi P078 sendiri menilai sejauh mana 'Bijak' Manogaran yang dicanangkan akan menjadi calon pada PRK CH.

Hanya datang kembali ke Cameron Highlands sebaik Mahkamah memutuskan untuk mengadakan pilihanraya semula, Manogaran bukanlah dikenali ramai sebaliknya jika di sebut nama Appalasamy lebih ramai penduduk CH mengenali berbanding Manogaran sendiri walaupun kedua duanya dari DAP.

Sampai bila Pakatan Harapan mahu menuding jari kepada BN? Apabila tiba Pilihanraya Kecil DAP mula menuding segalanya keatas Barisan Nasional dan kepimpinan tetapi selama DAP mewakili Dun Tanah Rata apa yang wakil rakyat DAP buat? Jalanraya persendirian yang dinaikmuat oleh Manogaran adalah di bawah DUN Tanah Rata. Apakah selama ini DAP hanya jadi wakil rakyat 'Patung', ambil elaun sebagai wakil rakyat dan tidak peduli hal ehwal Dun Tanah Rata sendiri?

Secara terperinci Pakatan Harapan yang mahu PRK CH menjadi tanda aras penerimaan rakyat kepada CH perlu menjelaskan MENGAPA MANIFESTO PAKATAN HARAPAN TIDAK DIPENUHI MALAH MENTERI 'RINGGEK' YANG MENGELUARKAN KENYATAAN HARGA MINYAK (PETROL DAN DIESEL) AKAN TURUN PADA 1/1/2019 TELAH MEMBUAT PUSINGAN U DAN MENETAPKAN HARGA MINYAK TERUS KEKAL SEPERTI SEBELUM PRU14.

Banyak perkara yang Pakatan Harapan perlu laksanakan sebelum menuding dan menyalahkan pihak lain. Kerajaan Negeri Pahang di bawah pentadbiran Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail (BN) mengambil langkah proaktif dan menyelesaikan masalah secara berhemah tanpa menuding kepada pihak lain. Rakyat Cameron Highlands tahu siapa yang selama ini BANYAK MEMBANTU MEREKA DAN PAKATAN HARAPAN LANGSUNG TIDAK PERNAH MENGAMBIL TAHU DAN HANYA MENJENGUK KETIKA PRK AKAN DIJALANKAN.

Pautan ke laman rasmi Manogaran -

https://www.facebook.com/144169022410728/posts/1118902604937360/

No comments:

Post a Comment