Monday 14 January 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - LIM KIT SIANG 'GABRA' BILA KANTOI BAYAR RM20 BELI "KUIH"

Cuba Tuding Orang Lain Bila Kantoi Kesipuan



Sah! Pakatan Harapan bayar RM20 kepada 60 orang kalangan Orang Asli Cameron Highlands kononnya 'duit minyak' dan akan dimasukkan dalam perbelanjaan pilihanraya. Lim Kit Siang mengakui perkara tersebut namun beliau cuba menjadikan isu tersebut sebagai 'suci' apabila mendesak BN mendedahkan perbelanjaan PRK CH yang telah dikeluarkan Barisan Nasional.



Seolah baru kali pertama bertanding, Kit Siang menjadi BODOH apabila mahu pihak lawan mengisytiharkan laporan perbelanjaan sedangkan beliau tahu SETIAP WANG YANG DIBAYAR KEPADA PENERIMA PERLULAH DISERTAKAN DENGAN KETERANGAN PENERIMA, NO KP DAN TANDATANGAN HENDAKLAH DITURUNKAN DALAM BAUCER PENYATA PERBELANJAAN YANG SAH.



Foto yang tular di media sosial telah menimbulkan persoalan adakah DAP kini menggunakan ILMU KEBAL 'Lambung Tak Pecah, Baling Tak Berderai'? Persoalan turut membawa kepada pemahaman kenyataan Calon DAP yang sebelum ini menyifatkan Orang Asli sebagai KUIH dan tidak akan dibeli Orang Melayu sebaliknya merekalah (DAP) yang akan membelinya dengan harga RM20? Sekali lagi PENGHINAAN dilakukan secara halus oleh DAP terhadap Pribumi. Semurah RM20 sahaja harga mereka (Orang Asli) di mata DAP? Jelas sekali DAP hanya mahukan undi dan akan mengucapkan 'CIP ABORR' kepada Orang Asli selepas mendapat apa yang mereka mahukan.



Paling mengejutkan bilamana pihak SPR menerusi Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya secara terang menyatakan mereka tidak mampu berbuat apa mengenai 'Pemberian Wang' kepada pengundi kalangan Orang Asli. Adakah pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan turut memberi kenyataan senada dengan SPR  walau foto berkaitan menjadi bahan bualan netizen serta pemerhati politik tanahair?



Kejutan yang sungguh menyentuh perasaan pula datangnya dari pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia yang mengeluarkan kenyataan akan 'Memburu' individu yang menyebarkan foto tersebut. Sejak bila SKMM bertukar portfolio tugas dan mengambil alih tugas pihak lain? Semakin hari semakin 'Rasa Oren' dengan kekalutan serta pertindihan kuasa dalam Kerajaan Pakatan Harapan dan ini bukanlah sesuatu yang baik untuk Malaysia. 

Apa pula 'Lawak' yang akan dihidangkan DAP dan Pakatan Harapan sepanjang kempen PRK berbaki 11 hari? Semoga tiada lagi 'Pertindihan dan Perebutan Kuasa' dikalangan Agensi Kerajaan apabila timbul isu mengaitkan DAP dan perlakuan PH sepanjang kempen. Rakyat jelak apabila mereka cuba diDUNGUkan dengan alasan alasan 'Bodoh Piang' apabila pihak DAP dan PH melakukan kesalahan semasa berkempen dan segera bertindak jika ada salahlaku dari pihak lawan mereka dalam PRK P078 CH.

No comments:

Post a Comment