Wednesday 7 August 2019

BRRKOKOK EKOR GELUMANG NAJIS, ARMADA IBARAT 'AYAM DARAI'?

Pakatan Harapan 'Retak Menanti Belah' Akibat Kifarah Sembu**t?



Kemelut dalaman Pakatan Harapan semakin jelas meruncing apabila parti yang bersekutu menghadapi masalah sesama sendiri. Ada yang 'Gila' mahu jadi PM, ada yang sawan dengan video 'Main Belakang', ada yang menentang Presiden parti tidak kurang yang dikatakan jual lembu bagi membeli komputer kini yang terbaru isu rasis sudah timbul.


Baca - Ramasamy DAP Rasis

Desakan terhadap Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang telah dibuat oleh Armada P.Pinang sendiri apabila Ramasamy mengeluarkan kenyataan berikutan polemik tulisan khat jawi. Apa yang boleh Armada PPBM buat terhadap Ramasamy? Sekadar desak dan mendapat liputan media untuk kepentingan populariti PPBM seolah mereka jagoan Melayu? Perlu diingatkan kepada Armada P.Pinang, kedudukan DAP jauh mengatasi PPBM dari bilangan majoriti kerusi di Parlimen dan desakan mereka boleh diibaratkan seperti 'nyamuk' di telinga. Bila ditampar maka matilah nyamuk itu. Armada perlu sedar diri mereka bukanlah memegang 'Status Quo' bagi mendesak mana mana kepimpinan DAP dalam apa juga isu.

Baca - DAP BERSUARA - PPBM MAMPU BUAT APA?

Mari kita lihat senario politik dalam Pakatan Harapan sendiri selama lebih setahun memerintah.

- isu lantikan politik
- isu janji tidak ditunaikan
- isu harga komoditi merudum
- isu perebutan jawatan
- isu bantuan kepada rakyat (BR1M - BaSaH)
- isu tol
- isu sembur*t
- isu bantuan kepada pekebun yang dihentikan
- isu anak menteri ditangkap kerana ganja
- isu amah dicabul
- isu salahguna kuasa
- isu desakan peralihan kuasa
- isu kenyataan menteri yang kerap buat pusingan U-Turn
- isu kes mahkamah yang dinyahkan

Jika disenaraikan tidak cukup seharian untuk diceritakan malah semua isu merupakan KEGAGALAN Pakatan Harapan manakala kebajikan rakyat tidak dipedulikan. Ketara sekali barisan kabinet dibawah Tun M merupakan kabinet 'Paling Teruk' sehingga dikatakan dijadikan bahan lelucon di sebuah negara.

Baca - Timbalan Menteri Jadi 'Mutan'?

Jadi apakah desakan Armada kepada Ramasamy akan dipandang oleh DAP? Jika sekadar desak, budak tadika pun lebih pandai desak ibu bapa belikan aiskrim. Armada perlu buktikan desakan mereka cukup kuat bagi mendatangkan gerun sekutu lain dalam Pakatan Harapan sekaligus mengangkat maruah PPBM yang memegang tampuk kepimpinan Putrajaya. Masalahnya sekarang cukupkah kekuatan PPBM? Belajar matematik bilangan kerusi dalam Parlimen pun Armada GAGAL apatah lagi mahu mendesak pimpinan DAP meletak jawatan.

Cabaran buat Armada PPBM P.Pinang - Desak Pembubaran Parlimen bagi memberi laluan untuk PRU15 bagi menguji kekuatan PPBM.

No comments:

Post a Comment