Monday 5 August 2019

'PEJUANG LYNAS' PERLU SALAHKAN MAHATHIR KERANA BON SAMURAI SEBABKAN LYNAS KENA TERUS OPERASI

Timbalan Menteri Salahkan Bon Samurai Sebabkan Lynas Diteruskan?



Timbalan Menteri JPM merangkap Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Saleh menyatakan operasi kilang nadir bumi Lynas diteruskan kerana Malaysia berhutang dengan negara Jepun. Beliau berkata demikian apabila ditanya mengenai operasi Lynas yang diteruskan Pakatan Harapan selepas mereka memerintah walau sebelum ini bantahan demi bantahan dilakukan mereka (ketika masih pembangkang) dilakukan. Malah Fuziah sendiri menghasilkan sebuah klip video menunjukkan kesan radiasi akibat operasi Lynas.



Baca - Tersepit Hutang Jepun

Bagaimanapun carian dalam sesawang mengenai Bon Samurai menemui kenyataan Tun Mahathir yang menyatakan Hutang melalui Bon Samurai TIADA SYARAT MEWAJIBKAN LYNAS BEROPERASI. Jadi bagaimana Fuziah boleh menyatakan sebaliknya?

Baca - BON SAMURAI TIADA SYARAT

Mungkin Ahli Parlimen Kuantan itu terlepas pandang kenyataan Perdana Menteri dan beliau tertekan kerana diasak oleh netizen dan rakyat mengapa isu Lynas kini mendapat 'restu' beliau yang dikenali antara 'Pejuang Anti-Lynas' sebelum ini. Adakah kenyataan Fuziah sekadar mahu menyelamatkan diri dari terus ditekan persoalan mengapa 'Cakap Tak Serupa Bikin'?



Rakyat masih ingat ketika demonstrasi menentang Operasi Lynas dan penglibatan mereka (kini pemerintah) yang sedaya upaya mahu Lynas dihentikan. Elok diimbas semula apa kata Democratic Action Party (DAP) pada 2013 mengenai Lynas.

Baca - Kenyataan DAP Mengenai Lynas

Juga satu klip video seorang ahli DAP (kini Ahli Parlimen Bentong) yang menentang Lynas perlu dihayati. Betapa mereka dahulunya membenci Lynas namun hari ini mereka jugalah yang mendokong operasi Nadir Bumi.



1 comment:

  1. Kami menggembirakan 👁 dalam keindahan Butterfly, tetapi jarang mengakui perubahan yang telah melalui untuk mencapai keindahan itu. Anda hanya melalui kehidupan ini sekali 🔂 anda tidak datang kembali 🔙 untuk Encore. Anda tidak akan pernah membuatnya dengan duduk di atas duff anda 🧘 ♂ dan memberitahu dunia 🌍 betapa besar 💪🏻 anda akan menjadi, Adakah anda inginkan kekayaan 💰 kemasyhuran 📡 cahaya sukan, untuk melakukan tanda dan keajaiban, pengembalian pasangan anda 👫 anda adalah seorang peguam, guru , politik 👮🏼 urus Bank, pemain bola sepak ⚽ atau anda mempunyai idea perniagaan tetapi tiada kewangan, membuka kunci nasib anda sekarang dengan menyertai 🤝🏻 Freemasonry Grand Lodge hari ini, dan menerima jumlah €50,000,000 💶 Manfaat, selepas pendaftaran kehormatan anda telah diluluskan, sebagai Wang keahlian alu-aluan pertama 💶 dan gaji bulanan €800,000 💶 anda mempunyai akses penuh untuk membasmi kemiskinan dan lain-lain keadaan dari kehidupan anda, hubungi ibu pejabat 📞, melalui e-mel 📥 alamat, unitednationalmasons@protonmail.ch atau 📲 WhatsApp European Union, +31687718900 takdir anda berada di tangan anda 🤲

    ReplyDelete