Thursday 8 August 2019

MENTERI BESAR SELANGOR BAKAL JADI BAHAN 'TABUNG UJI' LANGKAH KAJANG 2.0?

Adun Selangor Dititahkan Menghadap Sultan



Nampaknya semakin panas konflik Pakatan Haarapan di Selangor berikutan sessi sidang DUN Selangor yang dipendekkan oleh Speaker Dewan dari DAP. Kedudukan Menteri Besar Selangor kian nampak terancam jika berlaku undi tidak percaya terhadapnya dan ada pula sumber yang menyatakan mereka sudah mempunyai bilangan yang cukup bagi memastikan Amirudin diaingkirkan dari jawatan yang dijawatnya.

BUBAR DUN SELANGOR?

Antara Adun yang dititahkan menghadap Sultan ialah Datuk Teng Chang Kim (Bandar Baru Klang-DAP), Ng Sze Han (Kinrara-DAP), V Ganabatirau (Kota Kemuning-DAP) dan Hee Loy Sian (Kajang-PKR). Tidak dapat dipastikan mengapa mereka dititahkan Tuanku Sultan ke Istana Kayangan tetapi dipercayai ada hubungkait dengan penangguhan Sidang Dun oleh Speaker.



Siapa yang akan menyokong kedudukan Amirudin seandainya DAP sepakat menolak Amirudin? Kini politik Selangor semakin menampakkan kerapuhan ikatan dalam Pakatan Harapan.

Adakah kemelut ini akan menyaksikan Dun Selangor dibubarkan bagi memberi laluan Pilihanraya Negeri diadakan untuk mencapai kesepakatan PH?

No comments:

Post a Comment