Sunday 12 January 2020

PRK KIMANIS - "WARISAN GAGAL TUNAI JANJI MANIFESTO" - BEKAS AHLI WARISAN BONGKAR REALITI SEBENAR POLITIK SABAH

"Dia Ketua Menteri Bukan Ketua Mony*t" - Bekas Ahli Warisan



Pengundi Kimanis semakin berani menyuarakan isi hati mereka atas KEGAGALAN Parti Warisan Sabah yang tidak membela nasib rakyat sebagaimana dijanjikan dalam Manifesto PRU14 lepas. Dengan isu kehidupan yang semakin sukar selain kepayahan peluang pekerjaan, pengundi Kimanis semakin sedar sekiranya mereka tidak memberi isyarat jelas pada 18 Januari 2020 maka terpaksalah menanti hingga Parlimen dibubarkan baru akan ada pembelaan sewajarnya untuk mereka.


Dalam satu klip video Pemuda Umno Batu Sapi, tidak boleh dinafikan apa yang diluahkan oleh seorang pengundi adalah realiti sebenar keadaan Sabah di bawah pentadbiran Warisan. 



Apa yang disampaikan dalam video berkenaan dirakam tanpa sebarang dorongan atau skrip. Hakikat ini perlu direnung dan didalami oleh pengundi Kimanis sebelum mereka membuang undi bagi memilih siapa wakil rakyat Kimanis di Parlimen kelak. 



Beranikah Ketua Menteri Sabah merangkap Presiden Warisan menangkis dakwaan pengundi tersebut? Beliau (pengundi) turut memperli Datuk Seri Shapie Apdal sebagai "Munyet" kerana GAGAL membela Rakyat Sabah malah lebih mengutamakan PTI dengan memperkenalkan Pas Sementara Sabah (PSS). Ini merupakan tamparan terhadap seluruh kepimpinan Warisan Sabah kerana tanpa menyorokkan identiti, veteran politik yang juga bekas ahli Warisan tersebut mempertikaikan segala tindakan Warisan selama berkuasa di Sabah.

Siapa pilihan Pengundi Kimanis nanti? Samada 'Radu Tatap Radu' atau 'Sabah Kita Punya' akan berjaya memenangi hati pengundi P176 Kimanis?

No comments:

Post a Comment