Saturday 22 October 2016

RATU BADAK MASUK PKR KERANA DI TOLAK PARTI MAHATHIR?








RATU BADAK PILIH PKR KERANA MAHATHIR TIDAK BERI 'DEDAK' YANG CUKUP?

Seorang aktivis facebook dikenai sebagai Ratu Naga atau lebih lebih mesra di sebut sebagai Ratu Badak oleh 'haters' di facebook mengumumkan akan menyertai Parti Keadilan Rakyat. Dalam kariernya selaku 'facebooker' yang tidak mempunyai prinsip teguh menyokong parti walau mendakwa sebagai ahli Umno satu masa dahulu dan antara penyokong BN, beliau kini mengambil jalan untuk menongkah arus.

Bermula dengan ketaksubannya kepada Penasihat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), nada Ratu Naga mula ke arah menyerang Perdana Menteri Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak serta isteri apabila Tun Mahathir menyerang Najib dengan isu 1MDB serta isu dana RM2.6 billion. Ternyata tuduhan Mahathir itu merupakan satu tuduhan tanpa bukti malah Mahathir sendiri mengakui beliau hanya bersandarkan persoalan yang dibangkitkan oleh Sarawak Report dan Wall Street Journal. Hingga kini mantan PM itu tidak mampu memberi apa apa bukti kukuh berkaitan tuduhan yang beliau lemparkan.


Kisah Ratu Naga yang kini beralih kepada kem pembangkang tidak mengejutkan langsung kerana beliau dikenali sebagai seorang yang tidak mempunyai prinsip. Menjadi sebagaian dari jentera menghimpun sejuta tandatangan Deklarasi Rakyat, Ratu Naga dimalukan apabila seorang individu telah tampil mendakwa 'data base' individu yang menurunkan tandatangan telah dipalsukan. Individu tersebut tampil bersama seorang aktivis dan ahli seumur hidup PKR dikenali sebagai Che'gu Bard mendedahkan Ratu Naga telah berurusan dengannya bagi pembelian data base melibatkan jumlah yang dikehendaki dan dijanjikan dengan bayaran tertentu. Ternyata Ratu Naga terdesak dengan keperluan Mahathir untuk mengumpul sejuta tanda tangan bagi mendesak Yang DiPertuan Agong memecat Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia bagaimanapun usaha Mahathir telah gagal dan di tolak oleh Yang DiPertuan Agong baru baru ini.


Ratu Naga yang berhadapan dengan dakwaan di Mahkamah semakin terdesak mencari peguam untuk mewakili beliau dalam perbicaraan dan dikatakan Lateefa Koya, orang kuat PKR bersetuju untuk mewakili Ratu Naga melawan kes di Mahkamah. Beliau juga dikaitkan dengan laporan polis berkakitan satu entri facebooknya cuba memalukan KDYM Sultan Pahang semasa sambutan Hari Raya Aidilfitri lalu. 

Semakin terhimpit dengan kes yang masih belum selesai, Ratu Naga dikatakan cuba meminta bantuan daripada Mahathir sebagai imbuhan membantu mengumpul tandatangan yang diperlukan Deklarasi Rakyat. Ada khabar menyatakan Ratu Naga cuba meminta hingga RM700,000.00 dari Mahathir sebagai upahnya membuat propaganda di media sosial bagi membantu gerakan Mahathir tetapi di tolak.

Benarkah dakwaan ini? Jika di lihat dari sudut promosi parti yang meletakkan Muhyiddin Yasin selaku Presiden, tidak kurang hebat kerja kerja Ratu Naga lakukan tetapi mengapa beliau tidak menyertai PPBM dan memilih PKR? Wujud persoalan prinsip perjuangan Ratu Naga apabila memilih PKR sebagai wadah baru dan tidak mengikut parti Mahathir. Adakah ada satu bentuk perjanjian Ratu Naga dengan PKR apabila Lateefa Koya berjanji mewakilinya di Mahkamah? Atau Mahathir sendiri tahu permainan licik Ratu Naga yang hanya mahu 'dedak' sebagai upah melakukan tugasan tertentu?

Benarkah perkhabaran Ratu Naga pernah mengambil wang dalam jumlah banyak daripada seorang pemimpin Umno untuk melakukan tugas tertentu bagi pemimpin tersebut namun tugasan tidak dilaksanakan? Beliau sering mengatakan orang lain makan 'dedak' rupanya beliau sendiri makan 'dedak'? Adakah ini sebabnya Ratu Naga tidak konsisten dengan apa yang beliau perjuangkan? Adakah ini mengapa beliau tidak menyertai PPBM dan memilih PKR? Sebab 'DEDAK'?


2 comments:

  1. Muka ratu badak ni dah macam badah berendam dah

    ReplyDelete
  2. Sayangnya....bila ada wanita melayu mcm nie...

    ReplyDelete