Saturday, 22 October 2016

ZAHARIN KATA TIADA PIHAK BERANI BERTINDAK TERHADAP BELIAU?

Satu klip video 'kepala butoh kau najib razak' yang dinaikmuat oleh aktivis facebook, Zaharin Yasin telah mendapat reaksi buruk dari netizen maya. Menurut mereka Zaharin yang sering mendakwa mempunyai 45 ribu pengikut facebook tidak sepatutnya menaikmuat video tersebut yang turut menghamburkan amaran bahawa Barisan Nasional dan Umno akan kalah pada PRU14 jika masih menggunakan JASA( Jabatan Hal Ehwal Khas) bagi menerangkan isu isu semasa berkaitan kerajaan.
Video tersebut bagaimanapun telah dipadam dari entri facebook Zaharin namun tanpa beliau sedar video tersebut telah menjadi viral dalam laman media sosial. Dipercayai video tersebut di rakam di Jakarta, Zaharin secara langsung mencabar Umno supaya memecatnya.
Dalam satu 'printscreen' perbualan dengan Dato Seri Salleh Said Keruak dalam aplikasi whatsapp yang diviralkan dalam facebook dikatakan Zaharin akan diuruskan oleh PDRM sebaik kembali dari Jakarta namun demikian tidak dapat dipastikan kesahihan mesej tersebut.
Namun demikian Zaharin Yasin telah membidas perbualan whatsapp tersebut dengan menaikmuat satu status kepulangannya tanpa di apa apakan dan tidak di tahan oleh pihak berkuasa di KLIA.
Netizen yang marah dengan video Zaharin mula tertanya mengapa tiada sebarang tindakan dari pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multi Media (SKMM) terhadap kebiadapan Zaharin yang semakin melampau dalam media sosial. Benarkah SKMM tidak berani mengambil tindakan terhadap Zaharin Yasin? Adakah Zaharin berada di atas dari sebarang akta SKMM seperti disangkakan netizen?
Sebagai aktivis facebook, Zaharin perlu bertanggungjawab atas setiap status yang beliau naikmuat serta klip videonya yang jelas memaki hamun Perdana Menteri Malaysia.