Saturday 16 March 2019

AMARAN KEGANASAN KERJASAMA UMNO-PAS, SIAPA BERMAIN API PERKAUMAN?

DAP Serlah Belang Sebenar - 3 Pemimpin, 3 Kenyataan



Beberapa kenyataan oleh pemimpin DAP kebelakangan ini telah menyerlahkan keperibadian sebenar parti tersebut. Bermula dengan kenyataan Setiausaha Agung DAP diikuti Ahli Parlimen Teluk Intan dan semalam Adun Mengkibol menjurus kepada kerjasama Umno-Pas. Adakah ini standard pemikiran DAP? 'Menghalalkan' apa sahaja yang berlaku asalkan boleh kaitkan dengan kerjasama Umno-Pas untuk kepentingan politik DAP walau ia membabitkan nyawa yang tidak bersalah?

 Baca - 'Taiko DAP'

Timbalan Speaker DAP yang menggambarkan kerjasama Umno-Pas akan mewujudkan sebuah kerajaan Taliban turut dikecam oleh rakyat dan telah disuarakan dalam Parlimen semasa sidang berlangsung.

Baca - Taliban

Kenyataan Adun Mengkibol kemudiannya ditarik semula selepas menerima kecaman warganet. Carian di media sosial mendapati Page FB Chew Chong Sin telah ditutup.

Ternyata insiden yang membabitkan Islam cuba dimanipulasi oleh pimpinan DAP selepas mereka gusar kerjasama yang dijalinkan Umno-Pas telah terbukti dalam 2 pilihanraya kecil - Cameron Highlands dan Semenyih. Mengapa pemimpin DAP begitu 'senget' memandang Orang Melayu dan Islam? Dalam sebuah negara majmuk dan keharmonian antara kaum merupakan kekuatan Malaysia, pandangan pemimpin DAP agak berbahaya dan menjurus kepada perpecahan antara kaum. Adakah ini sebahagian dari agenda 'Pecah dan Perintah' seperti pernah dilaksanakan di sebuah negara jiran dan DAP mahu mengimplementasikan cara tersebut di Malaysia? 




Sebagai Adun kenyataan sebegini telah menggambarkan 'Hati Perut' sebenar DAP dan ternyata mereka (DAP) sering mengambil kesempatan bagi melabelkan Islam sebagai Agama Pengganas sedangkan Perdana Menteri New Zealand sendiri membuat kenyataan bahawa pelaku yang membunuh Umat Islam dalam Masjid tersebut akan dihukum sewajarnya dan perbuatan tersebut tidak di terima samada di New Zealand atau di mana mana. Jadi bagaimana Chew boleh mengaitkan insiden berdarah tersebut dengan Umno,Pas jika beliau tidak berniat mahu menakutkan rakyat?

No comments:

Post a Comment