Saturday 9 March 2019

DAP MAKIN LANCANG BICARA SOAL KERJASAMA UMNO-PAS, NGA KOR MING MAIN SENTIMEN PERKAUMAN

Selepas Guan Eng Kini Kor Ming Pula Lancang, Anggap Kerjasama Umno,Pas Bakal Wujudkan Pemerintahan Taliban



Ibarat cacing kepanasan, pemimpin DAP semakin gelisah apabila kerjasama antara Umno dan Pas semakin di terima dan diterjemahkan dalam 2 pilihanraya kecil sebelum ini. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebelum ini mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam kenyataan beliau dan beranggapan kerjasama Umno,Pas merupakan pengisytiharan 'Perang' terhadap bukan Melayu namun kenyataan tersebut diolah semula selepaa menerima kecaman warganet.

Berang dengan kenyataan Guan Eng, laporan polis telah dibuat dari pelbagai peringkat rakyat demi keamanan rakyat Malaysia. Desakan turut ditekankan agar Guan Eng tampil memohon maaf atas KEBIADAPAN beliau namun pemimpin DAP itu masih dikuasai EGO. 



Terbaru seorang lagi pemimpin DAP bersikap lancang terhadap kerjasama Umno-Pas. Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming pula menyifatkan kerjasama antara 2 parti terbesar Melayu hanya akan mewujudkan pemerintahan Taliban seperti di Afganistan. Beliau turut menyatakan jika Umno,Pas berjaya membentuk kerajaan maka rakyat akan menderita dan "tiada jalan berpatah balik". Kegusaran Kor Ming ini hanyalah mengundang kebencian kaum lain terhadap Umno,Pas sekaligus boleh mencetuskan perasaan tidak selesa kaum lain apabila bergaul dengan orang Melayu. Kebiadapan Kor Ming sememangnya diketahui apatah lagi beliau pernah mencarut "Melayu Pu**m**" dihadapan audiens dalam ceramahnya. Kor Ming yang 'LARI' dari Parlimen Taiping ke Teluk Intan pada PRU14 sebenarnya perlu memandang kelemahan Pakatan Harapan sendirj sebelum menuding jari kekuatan kerjasama Umno,Pas.  Dap selaku parti dominan dalam PH sebenarnya lebih takut kehilangan pengaruh dan kini terdesak agar rakyat menjauhi Umno dan Pas.

Baca - JADI TALIBAN JIKA UMNO,PAS JADI KERAJAAN



Apa sebenarnya yang DAP mahu lakukan kepada Rakyat? Adakah kenyataan yang dikeluarkan pemimpin DAP akan membantu keadaan rakyat untuk menjadi lebih baik? Tidakkah Kor Ming sedar beliau sebenarnya mencurah 'minyak dalam api' apabila membuat kenyataan demikian? Semakin jelas pimpinan DAP dibayangi ketakutan kehilangan kuasa. Adakah kerana Pakatan Harapan berkuasa maka beliau (Kor Ming) kini kebal dari sebarang undang-undang apabila mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dan menakut-nakutkan rakyat? Perlukah kenyataan membakar api perkauman terus-terusan dikeluarkan DAP hanya untuk memastikan survival politik parti untuk kelihatan 'Gagah' dan diyakini kaum TiongHua sebagai 'Pembela' mereka sepanjang masa? 


Rakyat sekarang tidak mudah diperbodohkan dengan kematangan berfikir soal politik Malaysia. Nga Kor Ming perlu berfikir sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan yang mengguris hati ramai dan perlu menghormati sikap toleransi pelbagai kaum selain BELAJAR MENGHORMATI PERLEMBAGAAN NEGARA YANG TERMAKTUB.

No comments:

Post a Comment