Thursday 28 March 2019

RAMASAMY PATUT CERMIN ISU TEROWONG DI P.PINANG DAN BUKAN JADI 'ATUK BAWANG'

Jangan Jadi 'Atuk Bawang' - Selesaikan Isu Terowong Dulu Sebelum Sibuk Hal Negeri Lain


Tindakan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang mendesak Menteri Besar Pahang meletakkan jawatan adalah sesuatu yang tidak munasabah. Hanya kerana Kerajaan Negeri bertindak terhadap pengusaha kebun sayur (Haram) Dr Ramasamy berpendapat Dato Sri Wan Rosdy telah gagal mentadbir Pahang. 

Baca penjelasan isu CH - ISU TANAH CAMERON HIGHLANDS

TKM P.P ini perlu diingatkan supaya tidak mencampuri hal ehwal pentadbiran negeri lain apabila P.Pinang sendiri tidak lekang dengan kontroversi pentadbiran sejak zaman Lim Guan Eng hingga hari ini. Terbaru krisis penduduk PPR telah membuka pekung pentadbiran negeri P.Pinang apabila penyewa bertindak berlindung di Kompleks Tun Razak apabila mereka diusir dari kediaman atas pelbagai alasan. Paling menyayat hati ada seorang penyewa yang berkerusi roda turut menjadi mangsa pentadbiran P.Pinang. Bagaimana Ramasamy yang juga Timbalan Ketua Menteri menjaga rakyat P.Pinang? Inikah imej seorang Yang Berhormat untuk mendesak Menteri Besar Pahang meletakkan jawatan?

Juga baca - ISU CAMERON HIGHLANDS

Memerhati tindakan Ramasamy ini seperti ada alasan beliau bagi mengalih perhatian dalam beberapa isu panas membabitkan Bekas Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Bagi meredakan suhu maka beliau terpaksa menyerang negeri lain agar isu sebenar P.Pinang tidak diperkatakan rakyat sekaligus menutup kebobrokan kerajaan P.P di bawah DAP.

Tonton juga laporan - TONTON VIDEO

Ramasamy seharusnya sedar beliau tidak layak mencampuri pentadbiran Pahang apatah lagi negeri ini ditadbirurus Barisan Nasional. Hanya dengan satu lawatan, Ramasamy secara dangkal merumuskan kerajaan negeri Pahang bertindak salah terhadap isu pencerobohan tanah di Cameron Highlands sedangkan beliau tidak faham kisah sebenar yang berlaku. Bagi rakyat Pahang, kenyataan Ramasamy dianggap sebagai BIADAP dan mereka mengecam TKM P.P itu dengan pelbagai cara menggunakan platform maya.

Apakata Ramasamy jelaskan isu sebenar yang semakin diperkatakan mengenai Terowong Dasar Laut Pulau Pinang dimana kos kajian sahaja dikatakan mencecah RM300 juta. Bukankah ini pembaziran WANG RAKYAT? Adalah lebih baik wang sebanyak itu digunakan bagi membaikpulih infrastruktur negeri menghadapi musibah seperti banjiir yang pernah berlaku. Setidaknya dengan harga sedemikian banyak kerajaan negeri mampu menyediakan kediaman MAMPU MILIK untuk rakyat P.Pinang yang berada di kelas pertengahan dan bawah. Mengapa hanya dibazirkan kepada projek yang terlalu besar skala perbelanjaan?

Baca - SKANDAL TEROWONG P.PINANG

Apa penjelasan Ramasamy mengenai hal terowong? Sibuk sangat mahu mencatur kedudukan Menteri Besar Pahang tetapi LUPA akan kisah dalam kain di P.Pinang. Terlalu banyak kisah kepincangan DAP selaku kerajaan negeri selepas mereka memerintah dan Ramasamy pula berdiri sebagai boneka? Mengapa serang Pahang?

Baca lagi - KANTOI KISAH TEROWONG DASAR LAUT

Sebagaimana diketahui umum, Pahang antara 2 buah negeri yang masih ditadbir Barisan Nasional sebagai kerajaan negeri dan ini sudah tentu menyakitkan hati mereka (DAP) kerana GAGAL menawan Cameron Highlands pada Prk baru-baru ini. Sebagai 'Menebus Malu' apakah Ramasamy sengaja dihantar oleh DAP untuk memberi imej buruk terhadap MB Pahang selepas Adun Tanah Rata yang juga wakil DAP tidak berani mengangkat muka kerana Manogaran (Calon DAP) kalah teruk di tangan Ramli Mohd Nor?

Ramasamy mungkin perlu CERMIN BESAR didalam pejabat TKM P.P untuk melihat KEGAGALAN DAP sendiri mentadbir P.Pinang sebelum bertukar menjadi 'Atuk Bawang' dan cuba menjuarai isu Cameron Highlands.


No comments:

Post a Comment