Tuesday 12 March 2019

KENAPA SHAHBUDIN GUSAR ZAHID HAMIDI TIADA DI PARLIMEN?

Penulis Blog Risau Kelibat Zahid Tidak Kelihatan Di Parlimen



Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan tidak kelihatan pada Perasmian Sidang Dewan Rakyat semalam. Seorang penulis blog, Shahbudin Husin mempersoalkan dimanakah Zahid dan mula mengaitkan persoalan untuk menggambarkan Zahid sedang dalam perancangan melepaskan semua jawatan dalam Umno.


Mengapa Shahbudin tiba tiba prihatin terhadap Zahid? Perlu diingatkan selaku Presiden Umno, Zahid telah memberi mandat dan kepercayaan kepada Timbalan Presiden Umno menjalankan tugas tugas Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional sehingga selesai sebutan kes di Mahkamah. Besar pengorbanan Zahid untuk tidak mengheret Umno mahupun BN ke kancah Mahkamah sejajar dengan matlamat beliau yang mahu Umno dan BN 'Reform' selepas kekalahan pada Pru14. Untuk merealisasikannya beliau telah membuat keputusan untuk bercuti dari sebarang tugas samada Umno mahupun BN, malah Ketua Pembangkang dalam Parlimen mewakili BN juga telah dilantik sekaligus menolak andaian yang dikemukakan Shahbudin dalam entri blog beliau semalam.

Entri Blog -BACA SINI

Shahbudin sebenarnya tidak perlu risau kelibat Zahid tidak kelihatan tetapi beliau perlu fokus apa yang akan dibentangkan oleh kerajaan semasa sidang berlangsung. Suara rakyat yang semakin mendesak Pakatan Harapan menunaikan janji janji manifesto perlu diberikan keutamaan selain pelbagai perkara yang tidak relevan dicadangkan oleh kerajaan Pakatan Harapan. Persoalkanlah mengapa kebanyakan Menteri sering mengeluarkan kenyataan bercanggah dan tidak masuk akal. Tanyakan kenapa ada kenyataan Menteri berkaitan dasar kerajaan berbeza pagi dan petang. Apa pentingnya Zahid kepada Shahbudin? Adakah beliau sekadar mahu menjadikan Zahid sebagai medium untuk dipersalahkan lalu dimomokkan kepada pembaca Presiden Umno kian hilang cengkaman hingga membawa kejatuhan Umno? Shahbudin sebagai bekas wartawan tentu ada naratif tersendiri yang perlu beliau angkat tetapi mengapa pilih Zahid? Pelik bukan? Ada 'Udang Sebalik Batu'? Harap Shahbudin jujur menjawap persoalan mengapa beliau memfokuskan ketidakhadiran Zahid semalam.

No comments:

Post a Comment