Friday 29 March 2019

SELESAIKAN ISU TEROWONG DULU, JANGAN SIBUK URUSAN PAHANG - DEMONSTRASI BANTAHAN TERHADAP TIMB.KETUA MENTERI P.PINANG

"Jangan Campur Urusan Pahang, Kami Sokong Tindakan MB Pahang" - Rakyat Cameron Highlands



Satu demonstrasi bantahan oleh penduduk Cameron Highlands berkaitan campur tangan Timbalan Ketua Menteri P.Pinang berlangsung dihadapan Balai Polis Brinchang sekitar jam 2.45 petang. Pelbagai kain rentang dan placad turut dipamerkan mengecam tindakan BIADAP Dr Ramasamy yang mendesak agar Menteri Besar Pahang meletakkan jawatan kerana bertindak tegas terhadap peneroka haram yang mengusahakan kebun sayur di sepanjang Sg Ichat dan Sg Terla.

Tindakan keras kerajaan negeri dilakukan kerana laporan pencemaran akibat penerokaan tanah dan penggunaan racun berjadual telah mencemari sungai yang menjadi sumber air untuk Cameron Highlands disamping kesalahan lain lain yang didapati melanggar undang undang.

Bagaimanapun Ramasamy yang konon mahu menjadi Juara Pekebun ini bertindak secara tidak profesional dan bersifat mahu 'membalas dendam' kerana kekalahan calon DAP pada Prk lepas.


Menurut Saudara Azizi Ahmad yang ditemubual menyatakan demonstrasi ini adalah untuk memberitahu Ramasamy supaya tidak mencampuri urusan Kerajaan Pahang dan lebih baik bagi Ramasamy menjaga kebajikan rakyat P.Pinang terlebih dahulu.




No comments:

Post a Comment