Sunday 31 March 2019

PRK RANTAU - PKR SUDAH MULA TABUR JANJI, KLINIK AKAN DINAIKTARAF SEKIRANYA PAKATAN HARAPAN MENANG

Selepas Aiman Mahu Bina Hospital, Kini Giliran Streram Pula Palu 'Tin Kosong' Naik Taraf Klinik Rantau


Benarlah pepatah menyebut 'Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak Kata Buruk Padahnya'. Calon PKR hari ini dilaporkan telah berjanji akan menaiktaraf klinik di Rantau sekiranya beliau menang PRK Rantau pada 13 April 2019. Kenyataan ini seakan mengulang episod 'Aiman Tak Kisah' yang berjanji mahu memperjuangkan pembinaan sebuah Hospital di Semenyih.


Calon PKR perlu sedar kerajaan Malaysia kini ditadbir oleh Pakatan Harapan jadi mengapa perlu beliau berjanji sedangkan Menteri Besar N.Sembilan sendiri boleh memohon peruntukan dari Pusat untuk menaiktaraf klinik di Rantau malah di seluruh Negeri Sembilan. Adakah kemenangan PKR sahaja akan membolehkan sesebuah klinik menerima peruntukan untuk menaiktaraf atau beliau mahu menyatakan Pakatan Harapan tidak ambil kisah kebajikan rakyat selama hampir setahun memerintah? Streram perlu diingatkan jika sekalipun beliau menang, beliau perlu memohon di dalam Dewan Undangan Negeri sebelum permohonan dipanjangkan ke kerajaan Pusat. Itupun belum tentu peruntukan diluluskan jika kerajaan Pakatan Harapan kini sering menggunakan alasan kewangan Malaysia kritikal.

Patutlah seorang calon bebas enggan memberi apa apa kenyataan kepada media. Beliau tahu padahnya bila tersalah memberi kenyataan seperti apa yang dilakukan calon PKR. Nampaknya PKR telah tersalah memilih calon dan amat wajar sekali apabila beliau tidak dibenarkan 'membuka mulut' kepada media kerana jelas sekali calon PKR belum cukup 'Haul' dalam memberi kenyataan berfakta.

Sadis sekali jika PKR diberikan peluang mewakili Dun Rantau kerana calon tidak jelas dengan tindakannya sendiri. Sudahkah beliau lupa bagaimana Pakatan Harapan menutup Klinik 1Malaysia yang diusahakan Najib untuk kemudahan rakyat mendapat rawatan awal sebelum dirujuk ke Hospital? Ternyata calon PKR ini hanyalah sekadar menjadi 'Badut Sarkis' untuk menyelamatkan imej Presiden PKR sendiri yang dikatakan akan mencipta sejarah memegang rekod sebagai 'Bakal PM' paling lama di Malaysia.

Pkr perlu mempersiapkan mental mereka berdepan kekalahan ditangan Tok Mat Hasan pada hari pengundian kelak. Anwar pula perlu menerima hakikat, karier politik beliau kini sudah berada dihujung terowong. Beliau semakin hilang 'Aura' dan perlu melepaskan kedudukannya selaku Presiden kepada Timbalan selepas 13 April 2019.

No comments:

Post a Comment