Sunday 21 July 2019

ANWAR TIDAK BERANI AMBIL RISIKO HILANG GELARAN 'BAKAL PM'?

Cuba Tutup 'Bangkai Gajah'?



Kelibat Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin tidak kelihatan dalam Majlis Penutup Retreat PKR menguatkan lagi desas desus berlaku pergolakan dalaman PKR. Walau cuba dinafikan Setiausaha Agung PKR, ramai pemerhati bebas politik melihat ini adalah isyarat sokongan terhadap Presiden PKR semakin merosot selepas isu video intim tersebar. Malah kenyataan Anwar terhadap Azmin sebelum ini merupakan 'Sokong Bawa Rebah' terhadap Azmin sudah cukup menggambarkan ketegangan hubungan dua pemimpin PKR itu apatah lagi bila Azmin membalas kenyataan Anwar.

Baca - MANA AZMIN?


Walau cuba meredakan keadaan dengan menyatakan beliau (Anwar) dan Azmin masih dalam satu pasukan, kenyataan berbaur politik sebegini lazim dikeluarkan bagi mengelak spekulasi kekeruhan selain terpaksa 'AKUR' dengan arahan pihak tertentu dalam Pakatan Harapan. Jelas sekali kini Anwar sudah 'Hilang Taring' apabila 'Terpaksa' mengikut telunjuk dalam mengeluarkan kenyataan disebalik kekuasaannya sebagai Presiden parti. 

Alasan - AZMIN ADA KOMITMEN LAIN





Jika SUA PKR menyatakan Azmin ada komitmen lain, mengapa beliau tidak turut menyebut dimanakah Naib Presiden dan Ketua Wanita PKR? Adakah komitmen mereka (Azmin, Zuraida  dan Haniza Talha) kebetulan sama atau ada cubaan menyorokkan sesuatu dari pengetahuan ramai? Mustahil komitmen Azmin dan Zuraida sama sehingga langsung tidak dapat 'Tunjuk Muka' walau seketika dalam Majlis Rapat Umum PKR? Usah perbodohkan ahli PKR dengan alasan retorik politik. Ini bukan zaman Reformasi atau 1998 dimana semua alasan diterima bulat-bulat oleh penyokong parti. Biarlah kenyataan menampakkan sedikit kecerdikan walau semua tahu berapa ramai 'Orang Bodoh' berada dalam PKR kerana percaya Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri selepas Tun M menyerahkan kedudukannya. 

Ramai beranggapan Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri berdasarkan isu yang hampir sama dengan video intim Haziq cuma dalam kes 'Skandal Sandakan' pelaku mengaku melakukan perkara terkutuk bersama pasangannya namun pasangan masih bebas berkeliaran manakala Haziq ditahan pihak berkuasa untuk siasatan lanjut. Serangan terhadap Anwar kelihatan di media sosial apabila beberapa keping foto 'menyerupai' Presiden PKR tersebar kembali. Malah ada desas desus mengatakan serangan terhadap Anwar akan diperhebatkan sekiranya beliau enggan 'Menutup Mulut' dari mengulas video intim Sandakan. Anwar sudah tahu takut sekarang? Kemana hilang semangat Reformasi yang beliau pernah laungkan dari Masjid Negara pada 1998? 

Karier Anwar sudah kelam dan beliau perlu bertindak sekiranya masih mahu jadi 'Jagoan' di mata Ahli PKR demi membuktikan kekuatan politiknya kecualilah beliau sudah mengangkat bendera putih tanda menyerah kalah kepada seni politik Tun M. Beranikah Anwar Ibrahim sebagaimana semangatnya ketika 1998?


1 comment:

  1. JP THEORY :

    DTK. ANWAR IBRAHIM
    MUST BECOME MALAYSIA 8thPM
    EVEN FOR (1) ONE DAY
    TO SHOW PAKATAN HARAPAN
    ARE STILL UNITED AND STRONG
    COALITION GOVERNMENT
    AND/BUT SURELY
    THE 9th PM OF MALAYSIA
    IS DTK. MUKHRIZ MAHATHIR.....

    JUN PACIFICO
    SPOWWA FOUNDER ( NGO )

    ReplyDelete