Monday 8 July 2019

PENEROKA FELDA TAHU BERANAK MACAM KUCING, KERJA MALAS - IKON ANAK FELDA

Chef Wan Dirasuk 'Syaitonirrojim' Apabila Ibaratkan Peneroka Felda Seperti Kucing Yang Hanya Tahu Beranak.



Chef Selebriti yang baru dinobatkan sebagai Ikon Anak Felda dipercayai mengalami sindrom 'Kerasukan Syaitonirrojim' apabila membuat kenyataan menyindir Peneroka Felda.



Chef Wan Kena 'Rasuk'

Beliau yang diangkat sebagai Ikon Anak Felda tidak sepatutnya membuat kenyataan sedemikian. Benar beliau merupakan Anak Felda tetapi harus diingat kerana jasa Tun Razak membolehkan keluarganya kini mendapat penempatan yang selesa di Felda Sg Koyan 2. Kenyataan menyamakan Peneroka Felda sebagai 'Kucing yang hanya tahu beranak' ini amat melampau kerana tidak semua peneroka bersikap pemalas seperti yang didakwanya.

“These ungrateful human beings are born to be rubbish and they will forever be rubbish.” - Chef Wan

Selepas Pakatan Harapan mengambil alih Putrajaya, harga sawit merudum dengan begitu teruk kerana KEGAGALAN DIPLOMASI ANTARABANGSA pentadbiran Tun Mahathir dan pengimport hasil sawit Malaysia iaitu China. Sepatutnya Chef Wan sedar kini peneroka mendapat hasil yang tidak berpatutan kerana KEGAGALAN Pakatan Harapan mempromosi komoditi sawit ke pasaran luar hingga ada Menteri yang menyarankan rakyat supaya meminum sesudu sawit setiap hari.


Mungkin Chef Wan lupa JANJI Pakatan Harapan dalam Manifesto Pru14 yang banyak mengaburi mata peneroka ketika itu. Apakah selama ini Chef Wan menutup mata dengan janji lunak yang dibentangkan?

Apapun kita serahkan kepada Peneroka Felda untuk menilaikan pemikiran Chef Wan atas kenyataan beliau.

2 comments:

  1. Tak layak jadi ikon, Ikon adalah contoh. Contoh apa mcm ni. Baru diangkat sebagai ikon mengeluarkan kata 2 busuk. Pasti kata2 itu akan berbalik pd diri sendiri.

    ReplyDelete
  2. Peh...dasyat jari hang cek wan....trbaik,rumah ko kat putra jaya aku tahu k, jgn ingat ada security area tmn ko bdk2 flda x ble masok ok.....

    ReplyDelete