Thursday 18 July 2019

KPN SAHKAN VIDEO INTIM TULEN, SIAPA BAKAL TERSUNGKUR?

Anwar Bakal Hilang Kuasa Di Tangan Azmin?





Presiden Parti Keadilan Rakyat kini dilihat sudah tidak berkuasa dalam partinya sendiri berikutan isu video intim Sandakan. Percakaran antara Anwar dan Azmin bermula apabila Anwar mengeluarkan kenyataan secara terbuka terhadap Azmin. Enggan dilihat lemah Azmin bingkas membalas kenyataan Anwar dan mengingatkan Anwar supaya 'melihat cermin' dan muhasabah diri.



Hari ini Anwar menerima tamparan daripada Ahli PKR sendiri. Menyifatkan apa yang diungkapkan Anwar adalah tidak relevan menguatkan pandangan Presiden PKR itu sedang berada diambang krisis kuasa.

 Baca - ANWAR KENA TEMPELAK

Bagi membalas kritikan Ahli PKR, Anwar cuba bermain matematik sokongan Ahli Parlimen yang menyokong kedudukannya sebagai Perdana Menteri bagi mengingatkan kumpulan 'Pro-Azmin' supaya menutup mulut dan kembali menyokong beliau sebagai Presiden PKR. Krisis dalaman PKR menyaksikan sokongan kini terbahagi 2 dan Anwar sudah tidak lagi boleh bertindak sesuka hati dalam PKR.



Sudah tidak dapat disangkal lagi, krisis Anwar Azmin kian memuncak dan kemungkinan mereka yang tidak bersetuju dengan Presiden akan mengambil tindakan keluar parti sekaligus menyusutkan sokongan pengambilalihan kuasa Perdana Menteri oleh Anwar dari Tun M sebagai PM terjejas. Bersediakah Anwar dengan kemungkinan ini atau beliau ada perancangan tersendiri jika perkara itu benar-benar berlaku?

Serangan terhadap Anwar bukan sahaja dari dalam PKR sendiri malah ada laporan polis oleh seorang ahli Parti Amanah Negara yang mahu PDRM menyiasat ketulenan video intim melibatkan Anwar Ibrahim sendiri. Pemerhati politik melihat laporan polis ini sebagai satu cara menghalang Anwar daripada mengambil tindakan tatatertib parti keatas Azmin. Yang menimbulkan persoalan siapa yang mengarahkan ahli PAN tersebut untuk berbuat demikian sedangkan krisis yang berlaku adalah dalam PKR tanpa melibatkan mana mana parti dalam Pakatan Harapan. Adakah ini kebetulan atau ada 'Tangan Ghaib' yang akan mematikan langkah Anwar dari 'Menggapai Bintang' idaman beliau?



Ketua Polis Negara pula telah mengeluarkan kenyataan siasatan terhadap video intim tersebut telah disahkan tulen. Bagaimanapun siapa individu terbabit belum disahkan oleh KPN.

Kenyataan KPN - VIDEO INTIM SAH TULEN

Apa tindakan seterusnya yang akan diambil Anwar? Hanya kerana video 'Sembu**t', rakyat semakin dipinggirkan dek perebutan kuasa dalam Pakatan Harapan. Adakah rakyat sekadar penonton sinetron perbalahan pemimpin Kerajaan Pakatan Harapan dan akan ditimang-timang apabila Parlimen dibubarkan? 

Kepentingan rakyat jauh lebih mustahak daripada krisis Pakatan Harapan dan rakyat sudah tidak sabar membenamkan Pakatan Harapan ekoran KEGAGALAN mereka mentadbir negara dengan pelbagai kontroversi yang menyelubungi pemikiran rakyat.






No comments:

Post a Comment