Tuesday 23 July 2019

FARHASH BAKAL DEDAHKAN SIAPA 'DALANG' DAN 'JALANG' VIDEO INTIM?

'Semburit, Reformasi Dan Anwar For PM' 


Pembebasan Farhash yang ditahan pihak berkuasa bagi menyiasat video intim agak 'Panas' dengan laungan 'Azmin Semburit'. Bukan itu sahaja malah laungan 'Reformasi' juga dilaungkan pegawai Anwar Ibrahim yang dibebaskan pada hari yang sama dengan Haziq.

Baca - 'AZMIN SEMBUR*T'

Tonton - AZMIN SEMBURIT

Farhash turut mencabar Ketua Polis Negara menahan Azmin Ali bagi siasatan video intim yang dikaitkan dengannya. Mempertikaikan tindakan PDRM yang menahan beliau selama 8 hari, Farhash berterimakasih kerana diberikan 'Cuti' dari menjalankan tugasnya.



Adakah pembebasan Farhash akan membuka satu lagi episod percakaran antara Anwar-Azmin? Baru baru ini Azmin membuat kenyataan dengan nada penuh persoalan apabila menyatakan 'Kesetiaannya ada batasan'. Beliau menyatakan demikian semasa majlis kesyukuran di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor.

Baca - TAHAN AZMIN JIKA ADA INTERGRITI

Pergeseran Anwar-Azmin menjadi perbualan politik apabila mereka saling berbalas kenyataan dan ketidakhadiran Azmin bersama Zuraida serta Haniza Talha semasa program 'Retreat PKR' di Port Dickson memberi gambaran sememangnya berlaku perpecahan dalam PKR.

Adakah Reformasi akan kembali bergema jika Anwar dinafikan dari jawatan Perdana Menteri seandainya Azmin bertindak keluar parti dan turut mengheret sebahagian sokongan PKR? Jangan hanya kerana perebutan kuasa ini kelak rakyat jadi mangsa apabila politik negara tidak stabil. Percakaran ini diperhatikan negara asing malah Bloomberg turut berminat dengan kisah video intim yang dikatakan melibatkan seorang Menteri.



Perdana Menteri Tun M pula dilihat mengambil jalan selamat dalam hal ini. Beliau yang menyatakan video intim tersebut adalah masalah politik perlu memandang kembali sejarah apabila beliau memecat Anwar Ibrahim kerana salah laku moral. Lupakah Mahathir bagaimana beliau menemuramah 'Mangsa' Anwar Ibrahim dan kemudian mengambil tindakan memecat atas alasan MORAL?  Mengapa ada tindakan 'Double Standard' Mahathir dalam kes melibatkan Azmin? Beliau selaku PM sudah tentu dimaklumkan pihak berkuasa samada video tersebut tulen atau tidak dan apa tindakan yang perlu dilakukan. KPN sendiri telah mengesahkan ketulenan video berkenaan namun pelaku selain Haziq masih tidak dapat ditentukan. Rakyat di zaman sekarang tidak 'Bodoh' kerana maklumat serta aplikasi pengecaman wajah mudah dimuat turun dari internet, malah Facebook juga ada teknologi pengecaman wajah pemilik akaun facebook.

Kini terpulang kepada Anwar Ibrahim dan Mahathir bagi menentukan haluan politik negara dan rakyat Malaysia. Adakah mereka akan pentingkan soal Rakyat, Moral atau Kuasa? Hanya mereka yang ada jawapan.

No comments:

Post a Comment