Wednesday 17 July 2019

'SELAMAT JALAN ROMEO SEMBUR*T' - PAKATAN HARAPAN BAKAL HANCUR?

PKR Berantakan - Siapa Paling Untung Apabila PM Serah Pada Azmin Tentukan Nasib Sendiri



Siri berantakan dalaman Parti Keadilan Rakyat semakin buruk apabila Presiden PKR menyarankan agar Timbalan Presiden meletakkan jawatan sekiranya beliau adalah individu yang dikaitkan dalam video 'Semburit' Sandakan. Penahanan 6 individu termasuk seorang Pegawai kepada Anwar memburukkan kekeruhan PKR dimana Azmin yang dipercayai sebagai individu terbabit dalam video berkenaan tidak pula menerima nasib sama sekaligus menimbulkan persoalan mengapa beliau masih 'bebas' sedangkan Haziq (antara ditahan) telah membuat pengakuan terbuka siapa pasangannya dalam satu klip video.


AZMIN PERLU BERHENTI - ANWAR



Dalam pada itu Perdana Menteri, Tun Mahathir pula memberi kebebasan kepada Azmin samada mahu 'Bercuti' atau teruskan tugas sebagai Menteri sehingga beliau (Azmin) didapati bersalah oleh Mahkamah. Kenyataan 'Double Standard' oleh Mahathir sangat memusykilkan kerana ketika beliau memegang jawatan PM Ke-4, Anwar Ibrahim telah dipecat dari jawatan walau Mahkamah belum membuktikan kesalahannya seperti yang Mahathir dakwa (Terlibat seks songsang). Mahathir mendakwa telah menemuramah saksi serta mangsa Anwar lantas membuat keputusan bahawa Anwar bersalah dan mengambil tindakan memecat Anwar dari jawatan(Timbalan Perdana Menteri). Apabila Mahathir seakan menyebelahi Azmin dalam kekalutan PKR ianya menimbulkan persoalan mengapakah kali ini Mahathir tidak bertindak sepertimana beliau bertindak keatas Anwar pada 1998? Adakah ia kebetulan atau sememangnya ada perancangan tertentu untuk menghalang cita cita 'Bakal PM Ke-8' dari menjadi realiti?



Terdapat juga pimpinan PKR memberi gambaran mereka 'Tahu' siapa sebenarnya yang terbabit dalam video 'Semburit' namun terpaksa 'Berlakon' menyebelahi Azmin atas faktor mengekalkan kedudukan politik dalam kabinet Pakatan Harapan. Adakah ada 'Tangan Ghaib' yang memang tidak mahu Anwar merealisasikan impian untuk menggantikan Mahathir selaras dengan konsensus perjanjian 2 tahun pengambilahan kuasa oleh PKR? Siapa lagi pemimpin dalam PKR yang terpaksa korbankan agenda 'Reformasi' dan beralih sokongan dari menyokong Presiden PKR kepada pemimpin parti lain demi survival politik mereka?

Rakyat sudah mula jelak dengan kisah perebutan kuasa dalam Pakatan Harapan. Mereka mahu tahu apa sebenarnya Hala Tuju Pakatan Harapan untuk rakyat. Dari harga sawit hinggalah harga barangan keperluan yang tidak seindah dijanjikan PH, Rakyat mula nampak tembelang Pakatan Harapan yang sekadar menggunakan rakyat demi kepentingan mereka sendiri. Intergriti Manifesto Pru14 semakin tercemar dan segala JANJI TINGGAL JANJI membuat rakyat sedar mereka telah TERSALAH PILIH.

No comments:

Post a Comment