Monday 22 July 2019

MAIN 'KIAS KIAS' AZMIN TIDAK BERANI SEBUT SIAPA YANG DIMAKSUDKAN?

Azmin Beri Gambaran Jangan Himpit 'Tel*r' Sampai Bucu?



Majlis kesyukuran yang diadakan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali bertempat di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor 'diserikan' lagi dengan kontroversi kenyataan Menteri Ekonomi tersebut.



Beliau tampil dengan kenyataan seolah memberi amaran kepada pihak tertentu mengenai kesetiaannya kepada PKR. Mengapa Azmin tidak berterus terang kepada siapa ucapannya ditujukan tetapi mengambil jalan selamat dengan berkias kata hingga menimbulkan persoalan adakah ucapan tersebut untuk Presiden PKR Dato Seri Anwar Ibrahim?


Tonton ucapan - KONTROVERSI

Ucapan Azmin jika diamati tepat menuju kearah individu yang meminta beliau berundur sekiranya terlibat dalam video intim 'Sandakan'. Adakah Azmin tidak cukup berani menyebut SIAPA INDIVIDU yang mempersoalkan kesetiaan beliau kepada parti selama ini?

Pergeseran antara dua pemimpin PKR bermula apabila klip video intim perlakuan seks songsang melibatkan seorang individu bernama Haziq tersebar dan menggemparkan negara. Memburukkan keadaan semasa 'Retreat' PKR, Azmin bersama Naib Presiden PKR dan Ketua Wanita PKR tidak muncul langsung dan ini mencetuskan tandatanya adakah PKR sedang bergolak dengan krisis sokongan yang terbahagi kepada 2 kem - satu penyokong Presiden dan satu lagi yang menyokong Timbalan Presiden PKR. Malah apabila 27 pemimpin tinggi dalam PKR mempersoalkan kenyataan Anwar yang dibuat dilobi Parlimen, ramai beranggapan pertembungan ini bakal meranapkan PKR sekaligus memadam impian Anwar daripada menjadi Perdana Menteri menggantikan Tun Mahathir.



Selama manakah perselisihan antara Anwar dan Azmin akan berlaku hanya mereka sahaja yang tahu. Tun M selaku Perdana Menteri pula memberi kebebasan kepada Azmin samada mahu bercuti atau terus menjalankan tugas selaku Menteri disebalik kontroversi video intim. Perlu diingat ketika Anwar dipecat oleh Mahathir dari jawatan Timbalan Perdana Menteri, tiada video yang tersebar sebaliknya 'Mangsa' telah ditemuramah sendiri oleh Perdana Menteri ketika itu. Mengambil kira keterangan 'Mangsa' maka Anwar disingkirkan dan ini membawa kepada demonstrasi jalanan dan laungan Reformasi. Jika ditakdirkan individu pelaku seks songsang adalah seperti yang Haziq akui adakah kita akan melihat sekali lagi demonstrasi jalanan? Hanya PKR ada jawapan itu.


No comments:

Post a Comment