Saturday 18 February 2017

'MINAH BUNGA' BERANI TUDUH HOSPITAL SEBABKAN KEMATIAN TKSU KERANA ADA 'KABEL BESAR'?


PPBM JADI TEMPAT 'BUANGAN' DAN 'PENGUMPULAN' MINAH DAN MAT BUNGA  CERDIK 'BODOH'

Akibat hasutan 'kakak putu bambu' yang menyatakan ubat bekalan dari hospital kerajaan merupakan ubat tiruan, seorang lagi 'minah bunga' semakin sawan mempertahankan kenyataannya mengenai bekalan ubat ubatan hospital kerajaan. Mempertahankan kenyataan awal tuduhan terhadap hospital yang menyebabkan kematian seorang TKSU kerana keluarga lambat membeli ubat di farmasi akibat hospital tidak mempunyai bekalan ubat membuatkan rakyat berprasangka hospital kerajaan tidak memberikan khidmat terbaik untuk menyelamatkan pesakit kritikal merupakan tuduhan yang menjatuhkan kredibiliti Hospital dan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Zuraini Kamal menuduh semua itu demi membela kenyataan awal Hamizura Osman yang turut menuduh ubat hospital adalah tiruan. Walau telah diterangkan oleh mereka yang mempunyai kelayakan doktor, demi menegakkan 'benang basah' Zuraini membuat pula kenyataan yang jelas boleh mengelirukan rakyat.

Tidak menghairankan apabila mengenali latar belakang sebenar Zuraini Kamal dari Kedah ini. Pernah menjadi sebahagian dari keluarga Umno namun kerana kalah bertanding jaatan segalanya berubah. Mungkin kecewa tidak mendapat tempat dalam barisan kepimpinan di Kedah, Zuraini mengambil keputusan menjadi sebahagian dari PPBM (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) dan mula menghentam dasar dasar kerajaan yang pernah beliau nikmati hingga sekarang. Malang sungguh nasib PPBM yang menjadi tempat pengumpulan manusia manusia ' tolol' serta 'taksub' kepada Mahathir yang di sangka sebagai 'Penyelamat' Malaysia apabila bekerjasama dengan parti yang pernah menjadi musuh Mahathir sendiri satu masa dahulu. Jelas sekali PPBM mengumpul manusia manusia kecewa yang hanya mahu mengejar jawatan dan bukannya ikhlas berjuan untuk rakyat.

Ternyata Zuraini yang masih 'hidung tinggi' cuba memperlekehkan kredibiliti KKM apabila seorang lagi yang berkelayakan doktor cuba menrangkan kepada beliau mengenai 'Bajet KKM' berkaitan bekalan ubat kepada pesakit Hospital Kerajaan. Aznil Hisham seorang doktor pakar menerangkan kepada Zuraini namun seperti ahli PPBM yang lain, sikap menolak kebenaran memang wujud dalam jiwa PPBM. Malah lebih teruk, Zuraini cuba membuat 'ugutan saman' terhadap Aznil apabila cuba mengaitkan dirinya mempunyai kenalan dalam heraki tertinggi pemerintahan negara malah dalam KKM sendiri. Inikah mentaliti ahli PPBM yang masih hidup dalam 'denial sindrome' serta budaya ugutan?

Kementerian Kesihatan Malaysia perlu memandang serius dakwaan Zuraini yang secara terang terangan menjatuhkan imej KKM serta mengelaurkan kenyataan yang mampu mengelirukan rakyat dengan kenyataan kenyataan yang kurang cerdik. Hanya kerana berlaianan ideologi politik maka beliau sanggup berbuat apa sahaja untuk memalukan kerajaan.

2 comments:

  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete
  2. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete