Wednesday 15 February 2017

LAMBAT BELI UBAT DI FARMASI - KAKAK 'BUNGA' TUDUH HOSPITAL TIADA BEKALAN UBAT





SELEPAS HAMIZURA, SEORANG LAGI KAKAK BUNGA BUAT TUDUHAN JAHAT TERHADAP KKM


Selepas Hamizura yang mendakwa Hospital Kerajaan membekalkan ubat tiruan kepada pesakit, seorang lagi individu dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengeluarkan kenyataan yang hampir sama tetapi kali ini dengan dakwaan yang lebih berat.

Baca kisah Hamizura Klik SINI

Zuraini Kamal mendakwa seorang sahabatnya Timbalan Ketua Setiausaha (TKSU) meninggal dunia sewaktu dalam unit rawatan kecemasan tanpa sebarang rawatan kerana keluarga sedang membeli ubat di farmasi. Dakwaan berat serta tuduhan berat ini tidak masuk akal sama sekali kerana dalam ER (unit kecemasan) Doktor akan menggunakan segala kepakaran mereka untuk menyelamatkan pesakit dan belum pernah lagi keluarga di paksa membeli ubat dari farmasi sedangkan pesakit di rawat dalam hospital. Tidak dapat dipastikan hospital mana yang berbuat demikian kerana Zuraini Kamal engan memberitahu lokasi kejadian seperti di dakwanya.

Dalam satu lagi kenyataan, Zuraini Kamal membuat satu lagi fitnah jahat terhadap hospital kerajaan apabila mendakwa banyak pembedahah terpaksa ditangguhkan kerana kekurangan bekalan ubat. Tuduhan serius yang dilakukan Zuraini Kamal ini mengundang rasa tidak senang di kalangan netizen kerana mereka sering mendapat bekalan ubat yang berkualiti dari hospital kerajaan. Malah seorang Doktor Pakar turut menyelar kenyataan Zuraini berkenaan dakwaannya.

Doktor Abdul Rahman Kadir mengkritik dakwaan Zuraini kerana menuduh hospital kerajaan dengan tuduhan serius yang boleh mempengaruhi rakyat yang membaca tanpa pertimbangan waras fikiran. Zuraini yang juga merupakan penyokong kuat PPBM dipercayai membuat tuduhan tersebut bagi membela Hamizura Osman yang menerima kecaman netizen kerana dakwaan hospital kerajaan sudah tidak mempunyai bajet dan membekalkan ubat tiruan. Bagaimanapun kenyataan Hamizura di sangkal oleh seorang lagi doktor iaitu Doktor Aznil Hisham melalui penerangannya di media sosial.


Sewajarnya Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengambil tindakan tegas kepada mereka yang sengaja menjatuhkan maruah kerajaan apabila membuat tuduhan tuduhan berniat jahat seperti ini. Rakyat perlu disedarkan mengenai usaha kerajaan memberi perkhidmatan berkualiti untuk kesihatan rakyat Malaysia dan mereka yang berkepentingan poltik cuba memutar belit segala usaha dan menyampaikan dakyah memburukkan KKM seolah kerajaan tidak bertangungjawab kepada seluruh rakyat Malaysia. Jika dibiarkan komen komen serta kenyataan negatif seperti ini berlaku kemungkinan besar rakyat akan hilang kepercayaan terhadap KKM.

1 comment:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete