Monday 13 February 2017

DAP PARTI KUKU BESI DAN DINASTI DAP HANYA MILIK LIM ANAK BERANAK - LIOW TIONG LAI





DAP KUKU BESI DAN HANYA PARTI KIT SIANG & SON's - LIOW TIONG LAI

Tamparan hebat yang menimpa kepimpinan DAP berikutan tindakan keluar parti oleh 4 ahli parti tersebut di Melaka dikatakan berkait dengan rasa tidak puashati ahli terhadap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Ketua Pembangkang DAP Lim Kit Siang yang selama ini mendominasi pucuk kepimpinan parti sosialis sekular itu.

Perkara ini ditegaskan oleh Presiden MCA, Dato Liow Tiong Lai ketika ditemui di Dataran Bentong sempena Sambutan Tahun Baru Cina Peringkat Kebangsaan 2017. Perdana Menteri Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak bersama isteri dan beberapa menteri kabinet turut hadir dalam acara tersebut diiringi Menteri Besar Pahang Dato Seri DiRaja Adnan Yaakob bersama kepimpinan negeri. Turut kelihatan hadir memeriahkan suasana kali ini ialah Duta Besar China yang begitu terpegun dengan suasana harmoni antara kaum di Malaysia.

Kejutan yang tidak di sangka ini terjadi sehari selepas Menteri Besar Selangor, Azmin Ali mendakwa ada ahli parlimen dari Umno membuat pertemuan sulit bersamanya menyatakan hasrat meninggalkan Umno dalam masa terdekat. Bagaimanapun perkara ini dinafikan oleh PM dan TPM yang mengeluarkan kenyataan membidas Azmin dari PKR. Malah Setiausaha Agung Umno, Dato tengku Adnan Tengku Mansor mengeluarkan kenyataan memerli Azmin yang kononnya kini sebagai tempat rujukan untuk ahli Umno yang mahu keluar parti.


Ahli Parlimen DAP Raub, Ariff Sabri pernah mengakui kewujudan masalah dalaman yang melanda DAP Pusat tetapi enggan mendedahkan butiran lanjut apabila di tanya. Mungkin inilah masalah yang melanda kepimpinan DAP setelah mereka bekerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang menyaksikan Mahathir selaku Penasihat PPBM duduk sepentas dengan kepimpinan tertinggi DAP semasa konvensyen DAP baru baru ini. Kerjasama ini dikatakan mengundang rasa tidak puashati di kalangan ahli yang selama ini terasa di hina oleh mantan PM selama 22 tahun memerintah sebagai parti RASIS.

Kerjasama antara DAP dan PPBM juga di lihat amat sukar direalisasikan kerana Mahathir sudah tentu mahu kelebihan diberikan kepada partinya bagi menjamin kedudukan parti itu dalam parlimen jika mereka menang PRU14 dan sudah tentu ramai kalangan akar umbi DAP tidak bersetuju dengan keputusan Kit Siang yang memberi ruang kepada Mahathir mempengaruhi rakyat seterusnya mengenepikan peranan DAP dalam Pakatan Harapan.

Mungkinkah ini akan menjadi 'Taboo' bagi mana mana parti yang menjalinkan kerjasama politik dengan Mahathir? Adakah sudah wujud tanda tanda kehancuran Pakatan Harapan? Mungkin selepas ini PKR akan menerima nasib yang sama seperti DAP jika Mahathir berjaya memujuk Anwar Ibrahim ketika melawat beliau di penjara Sg Buloh tempoh hari untuk bekerjasama dengan PPBM selepas PAS menyatakan keengganan sebarang kerjasama dengan mana mana parti politik yang mempunyai hubungan dengan DAP dan PAN?

Kenyataan Liow Tiong Lai apabila di tanya mengenai pandangan  MCA berikutan tindakan ahli DAP keluar parti.

"tadi saya ada sebut tentang pandangan saya bahawa 4 ahli terdiri daripada Adun dan Ahli Parlimen DAP membuat keputusan yang betul meninggalkan parti Lim Kit Siang dan anak beranak. Oleh itu tindakan itu jelas telah kehilangan hala tuju dan telah pun menjadi parti yang tiada prinsip"- Tiong Lai

"Ya memang saya berusaha gigih untuk mendapat kembali kepercayaan kaum cina di negara ini kerana hanya MCA mampu menjaga kepentingan kaum Cina, kita ada agenda untuk bersama kerajaan dan bukan agenda peribadi" - Tiong Lai

Video KLIK : SINI

1 comment:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete