Monday 13 February 2017

PENOLONG PEGAWAI PENERANGAN SPR PERLEKEH TN50 - RELA JADI JENTERA PARASIT ROSAK IMEJ KERAJAAN




"SEKARANG TENGOK MUKA NAJIB PUN RASA BERDOSA" -PENJAWAT AWAM KECAM TN50

Media sosial merupakan medium yang paling berkuasa dalam menyampaikan maklumat samada benar mahu pun salah di waktu ini. Penerimaan berita mahupun perdebatan dalam komentar dalam media sosial adakala menampakkan kecenderongan politik mereka yang menyebarkan maklumat.

Bagaimanapun sebagai penjawat awam yang mempunyai akujanji mentaati kerajaan sering diketepikan oleh segelintir dari mereka kerana berfikir komen atau kritikan terhadap dasar kerajaan yang mereka lakukan dalam media sosial hanyalah di permukaan dan tidak merosakkan pandangan rakyat yang mengikuti lontaran pemikiran mereka. Perlu diingatkan kepada penjawat awam, mereka mewakili kerajaan dan dasar dasar yang di rangka untuk membawa kemajuan kepada rakyat agar pemahaman tidak terpesong dan hanya menuding jari kepada kerajaan semata mata.

Berhadapan dengan tindakan tatatertib terhadap penjawat awam yang tidak menepati akujanji sebelum diserapkan ke jawatan kini tidak memberi kesan kerana pembangkang membayangkan suara mereka merupakan hak kebebasan yang perlu diberikan dan akhirnya penjawat awam yang agak ' BODOH' akan termakan hasutan dan menjadi sebahagian dari jentera parasit yang merosakkan imej kerajaan itu sendiri atau bahasa muda mereka wajar meletak jawatan jika tidak mampu mendukung dasar dasar kerajaan dan hanya mahu menjadi agen kepada pembangkang dalam merosakkan pemikiran rakyat.

Shah Abang Halil dikatakan menjawat jawatan sebagai Penolong Pegawai Penerangan SPR merupakan seorang penjawat awam di bawah kerajaan Malaysia dan seharunya beliau mendukung dasar dasar kerajaan namun perkara sebaliknya terjadi. Dalam laman media sosial Shah Abang Halil, beliau telah berkongsi satu pautan dari thevocket.com memaparkan tajuk 10 Rahsia Tun M 'Power' Menulis dengan memuatkan kapsyen "Najib Reti?" yang dipercayai ditujukan kepada Perdana Menteri Malaysia Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak. Malah dalan ruangan komen Shah turut membuat komen yang menggambarkan kebenciannya terhadap perancangan Najib dalam TN50.

Menyifatkan TN50 sebagai angan angan berbanding dengan apa yang Mahathir mahukan dalam 'Wawasan 2020', Shah turut menyatakan rasa berdosanya apabila melihat wajah Najib di telivisyen yang menyiarkan secara langsung diskusi mengenai TN50.

"Tn50 is stuff of dreams..memang ajal dan rezqi Allah aturkan, tapi manusia yang berakal takkan terlalu ambitious. Tun M may live way past 2020..even if he woulnd't, he didn't sugarcoat what he wanted when he came up with W2020"

"I didn't know they had it televised. sekarang tengok muka dia (Najib) pun rasa berdosa"

Adakah wajar sebagai seorang penjawat awam seperti Shah mempertikaikan perancangan jangka panjang yang direncanakan Najib untuk generasi akan datang? Malah semasa W2020 diilhamkan Mahathir, tiada siapa dapat menjangka kemajuan yang bakal berlaku pada tahun 2020 namun kini kurang daripada 3 tahun wawasan tersebut akan mencapai tempoh matang dan apa yang Mahathir bayangkan waktu itu mengenai Malaysia masih belum tercapai seperti yang dirancangkan. Adakah Shah Abang Halil sudah hilang akal apabila mengatakan Tn50 sebagai 'gula gula' Najib kepada generasi 2050 seperti yang beliau dakwa dalam komennya?

Jika inilah mentaliti seorang penjawat awam yang diamanahkan menerangkan mengenai dasar kerajaan maka tidak hairanlah rakyat semakin terpesong dari landasan sebenar yang mahu di bentuk kerajaan. Shah Abang Halil boleh dianggap sebagai agen parasit dari pembangkang yang berjaya menyelusup masuk ke sektor awam hanya untuk merosakkan kerajaan dari dalam. Sewajarnya Ketua Ketua Jabatan serta Organisasi di bawah kerajaan memeantau perkembangan yang tidak sihat ini dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap mana mana kakitangan awam yang menentang dasar kerajaan tetapi dalam masa sama menikmati segala kemudahan serta faedah yang disediakan kerajaan untuk kakitangan awam.

Sedikit kongsian mengenai TN50 yang sepatutnya menjadi pemacu kepada sebuah kerajaan yang lebih baik pada masa akan datang demi generasi muda sekarang.

TN50, atau Transformasi Nasional 2050, merupakan satu inisiatif pembangunan negara yang merangkumi tahun 2020 hingga 2050. Inisiatif ini akan dipacu oleh matlamat dan sasaran yang jelas selama 30 tahun, yang akan dibangunkan melalui proses perundingan dalam fasa persediaan dari tahun 2017 hingga 2019.

Matlamat dan sasaran yang digariskan dalam dokumen dasar TN50 bakal diterbitkan pada awal tahun 2020.

TN50 merupakan satu inisiatif pembangunan negara jangka panjang. Sebagai sebahagian daripada persediaan dan tahap pembangunan TN50, Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Najib Tun Razak telah memberi mandat kepada Kementerian Belia dan Sukan untuk memulakan proses dengan menerajui ‘Perbicangan TN50’, siri penglibatan dan aktiviti-aktiviti wacana yang bertujuan untuk mencetuskan aspirasi rakyat serta menentukan bidang untuk transformasi termasuk ekonomi, kemasyarakatan, kebudayaan dan alam sekitar.

Peringkat persediaan 2017-2019 akan menyaksikan aktiviti-aktiviti lain yang berkaitan dengan pembangunan dokumen dasar TN50 seperti penglibatan dengan pihak yang berkepentingan dasar, pakar-pakar domain dan pemimpin dalam bidang-bidang tertentu.

Adakah rakyat digula gulakan oleh kerajaan seperti dakwaan Shah Abang Halil bila di baca semula apa itu TN50? Jelas sekali Shah tidak memahami dasar kerajaan tetapi mahu menunjuk pandai dengan menaikmuat komen yang sangat tidak bertepatan dengan apa yang digariskan dalam TN50. Beranikah SPR memanggil Shah Abang Halil untuk menjelaskan mengapa beliau begitu membenci kerajaan sedangkan beliau berkhidmat dalam sektor awam. Tindakan tegas perlu dikenakan jika terbukti Shah Abang Halil merupakan agen pembangkang yang berselindung dalam kerajaan dan cuba merosakkan pemikiran rakyat dengan komen komen memperkecilkan usaha yang dilaksanakan kerajaan.


1 comment:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete