Sunday 15 January 2017

FOTO PELANGGAN BIADAP BAWA ANJING DALAM TROLI TESCO TEBRAU - MASIH TIDAK MEMAHAMI PERINGATAN ATAU CARI PUBLISITI?





FOTO PELANGGAN TESCO BAWA ANJING DALAM TROLI - TIDAK SENSITIF ATAU SENGAJA CARI PUBLISITI?

Sikap pelanggan di sebuah pasaraya di Johor Bahru mendatangkan kemarahan netizen yang rata rata tidak senang dengan kebiadapan seorang pelanggan yang membawa anjing peliharaannya di dalam troli.

Foto yang dinaikmuat oleh MdFaizal Azs jelas menunjukkan seorang pelanggan berbangsa Cina membawa seekor anjing ke dalam pasaraya tersebut dan meletakkannya di dalam troli yang digunapakai oleh ramai. Menurut status yang dimuatnaik oleh beliau kejadian berlaku di Tesco Tebrau Johor Baharu.

Apakah pelanggan ini masih tidak memahami sensitiviti atau sengaja mencari publisiti murahan untuk membuat orang ramai marah? Lazimnya di semua premis pasaraya ada diletakkan amaran mengenai larangan membawa haiwan peliharaan terutama anjing ke dalam premis serta larangan meletakkan haiwan berkenaan di dalam troli.

Apakah tindakan dari pengurusan Tesco Tebrau? Adakah mereka hanya memandang perkara tersebut dan memejam mata dengan kerenah pelanggan itu? Bagaimana pula dengan kawalan keselamatan yang sudah pasti boleh memberi nasihat kepada remaja tersebut dan mencegah perkara ini dari berulang.

Netizen pastinya akan mencemuh perbuatan biadap pelanggan tersebut dan Tesco Tebrau pula perlu memastikan semua troli di samak terlebih dahulu bagi memastikan tiada lagi keraguan kepada pelanggan beragama Islam yang turut membeli di pasaraya tersebut.

Pautan ke kisah dan entri klik : SINI

No comments:

Post a Comment