Sunday 8 January 2017

PPBM BERI 'RASUAH' KEPADA ORANG RAMAI SEBAGAI TARIKAN MENDAFTAR JADI AHLI?







PIMPINAN TERTINGGI PPBM RESTUI PEMBERIAN RASUAH UNTUK AHLI BARU DAFTAR?

Sekeping foto mampu berbicara seribu pengertian dan membawa banyak persoalan. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang sering melaungkan mahu menjatuhkan kerajaan yang korup (kononnya) di bawah pentadbiran Dato Sri Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak pasti akan terpukul dengan 'kebodohan' ahli mereka sendiri yang menaikmuat satu foto usaha mereka ketika mendaftarkan ahli baru yang berminat menyertai parti tersebut.

Dalam foto tersebut terpampang seikat wang yang dipercayai bernilai RM100 di atas meja di anggarkan mencecah hampir RM50,000. Untuk apa wang tersebut dalam sessi pendaftaran keahlian baru PPBM? Adakah wang tersebut diberikan kepada ahli baru sebagai habuan untuk menyokong PPBM? Jelas sekali PPBM mengamalkan RASUAH semata mata mencari sokongan serta menambah keahlian baru.

Beranikah pimpinan tertinggi PPBM membuat penafian atau penjelasan mengenai wang tersebut? Dari mana datangnya wang sebanyak itu jika program hanyalah untuk menambah keahlian parti? Siapa yang memberi dana sebanyak itu kepada PPBM bagi merasuah ahli baru setiap kali pendaftaran sebagai ahli baru dilakukan? 

Jelas sekali Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz adalah mereka yang merestui perbuatan RASUAH ini jika kapsyen yang dinaikmuat itu benar. Beranikah mereka menamakan siapa pemberi dana untuk pergerakan PPBM mencari ahli baru?

No comments:

Post a Comment