Wednesday 11 January 2017

'RASUAH' SEIKAT NOT RM100 ATAS MEJA PENDAFTARAN KEAHLIAN PPBM - APA PENJELASAN HAMIDAH OSMAN MENGENAI FOTO DAN WANG TERSEBUT?




APA PENJELASAN HAMIDAH OSMAN MENGENAI SEIKAT WANG RM100 ATAS MEJA?

Apa sebenarnya pandangan netizen terhadap foto dan kapsyen yang dinaikmuat dalam entri Instagram dan kemudiannya di kongsi dalam laman facebook oleh penyokong tegar PPBM ini? Wang dalam nilai RM100 yang di ikat dan diletakkan atas meja beserta pujian terhadap kegigihan dua anak muda yang mendaftar keahlian baru PPBM. Foto ini menarik perhatian hingga Hamidah Osman membuat satu status dalam entri facebooknya bagi mengalih perhatian netizen mengenai wang tersebut.

Dato Hamidah Osman yang merupakan Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) telah berkongsi artikel berkaitan seikat wang dalam nilai RM100 yang diletakkan atas sebuah meja oleh dua individu dan dinaikmuat dalam entri facebook oleh seorang penyokong tegar PPBM bernama Effa Amran.

Artikel berkaitan klik : SINI

Dalam satu status Hamidah, beliau cuba mengalihkan perhatian netizen mengenai persoalan apa keperluan wang tersebut dan cuba menekankan pertanyaan penulis mengenai kapsyen Effa. Jelas sekali Hamidah tidak memahami konteks 'Rasuah' yang akan timbul dengan foto tersebut dan PPBM sendiri tidak mengeluarkan kenyataan perihal status Effa Amran.

Artikel asal klik : SINI

Adakah Hamidah cuba mencari populariti dengan menyatakan foto berkenaan adalah foto yang diubahsuai? Mengapa beliau tidak berani menyoal Effa yang merupakan individu yang menaikmuat status mengenai kegigihan dua anak muda mendaftarkan keahlian PPBM dengan seikat wang yang dianggarkan mencecah puluhan ribu ringgit? Adakah mereka yang mendaftar sebagai ahli PPBM membayar yuran dengan menggunakan wang RM100? Logikkah jika Hamidah mahu menggunakan alasan wang tersebut merupakan yuran yang telah di bayar oleh ahli baru PPBM?

Jelas sekali PPBM hanya menghantar Hamidah untuk menjawap persoalan yang ditimbulkan oleh penyokong mereka sendiri. Inikah nilai intergriti PPBM yang kini sedang di landa pelbagai kontroversi dari Ketua Srikandi hingga ke Presiden mereka sendiri?

Rakyat boleh menilai yang mana elok dan yang mana hanya melaungkan ketelusan sedangkan parti sendiri penuh dengan 'kejijikan' akibat perebutan kuasa. Usah dilupakan nama Hamidah osman dan Hamizura meruapan nama yang dikaitkan dalam menjatuhkan Anina Saadudin walau mereka menafikan perkara tersebut penyokong tegar Anina tetap menuding kepada dua individu ini atas terbongkarnya skandal salah laku seks Anina yang dikatakan Mahathir sebagai tidak mencapai apa yang telah parti itu tetapkan.

No comments:

Post a Comment