Wednesday 11 January 2017

'BADAK' KURANG AJAR - PKR LUPA AJAR PEMAIN SIBER MEREKA ADAB PEKERTI

BIADAP!!! Itu perkataan yang sesuai buat 'Ratu Naga' kerana mengguris perasaan seluruh rakyat Sarawak di saat mereka bersedih atas pemergian Ketua Menteri Allahyarham Tan Sri Adenan Satem tengahari tadi.

Melalui satu entri di facebooknya, Syarul Ema atau di label pembencinya sebagai ' Badak' menaikmuat komen yang menjelikkan mengenai kematian seorang yang di hormati di Sarawak bukan sahaja kawan tetapi pihak lawan.

Inikah mentaliti seorang pemain siber belaan PKR yang di sanjung ramai penyokong pembangkang? Adakah kenyataan 'Badak' mewakili PKR untuk menghina Allahyarham Adenan?

Seharusnya beliau tampil memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Sarawak kerana tidak sensitif dengan keceluparannya menaikmuat status ini. Siapa 'Badak' untuk memperolehi 'lesen' berkata demikian?

Secara jelas pemikirannya tidak stabil dan apabila PKR mengambilnya untuk menjadi 'Macai' maka segala kebebasan menjadi 'Halal' baginya untuk mengutuk sesiapa sahaja yang tidak sealiran? Adalah PKR tidak mengajar pemain siber mereka erti kemanusiaan?

No comments:

Post a Comment