Wednesday 15 February 2017

ADIK BEKAS EXCO PERAK ADA FERRARI HASIL JUAL PUTU BAMBU?




FRANCAISOR PUTU BAMBOO ADA FERARI HASIL TIPU DUIT TEKUN?




Ramai kalangan pelayar media sosial tertanya tanya mengenai pembongkaran kisah penipuan seorang adik bekas Exco Perak terhadap peserta yang menyertai skim 'Francais' Putu McBamboo milik penuh sebuah syarikat. Kisah penipuan adik exco tersebut tersebar apabila beliau membuat komen mengenai ubat yang dibekalkan oleh pihak hospital kerajaan kepada pesakit.

Hamizura Osman merupakan pemilik syarikat Putu McBamboo dikatakan menipu peserta yang menyertai skim pinjaman TEKUN di bawah kendaliannya. Menurut sumber, Hamizura atau Zura telah menipu peserta yang meminjam dana dari TEKUN apabila tidak menyerahkan jumlah sebenar pinjaman yang dikemukakan kepada pihak TEKUN. Menurut sumber ketika penipuan dilakukan, bekas Exco Perak Hamidah Osman merupakan Pengerusi Tekun dan berkuasa meluluskan pinjaman kepada mereka yang layak.

Dalam kes yang di bongkar oleh Kassim Masdor, terdapat keraguan ketika kelulusan pinjaman diberikan kerana peminjam tidak menerima nilai pinjaman tetapi hanya mendapat separu dari jumlah sebenar kerana di kawal oleh Zura. Penyalahgunaan kuasa dan kedudukan oleh Pengerusi Tekun ketika itu mungkin terjadi apabila ianya melibatkan pengaruh adik beradik dalam menentukan siapa yang lulus pinjaman dan sekatan terhadap penyerahan nilai sebenar pinjaman peserta TEKUN. Malah apa yang dikhuatiri ialah penyalahgunaan pengaruh untuk meluluskan pinjaman TEKUN kepada pemilik Syarikat Putu McBamboo terjadi seperti di dakwa sumber.

Agak pelik kisah Putu McBamboo seakan tenggelam apabila boleh dikatakan usahawan yang bernaung di bawah kendalian syarikat tersebut kini tidak kelihatan lagi. Kemana kesemua peserta yang menyertai skim Francais Putu Mc Bamboo ini? Adakah mereka kecewa dengan apa yang terjadi dengan pinjaman atau mereka enggan lagi meneruskan perniagaan di bawah jenama Putu McBamboo? Tentu ada sebab mengapa mereka sudah tidak meneruskan perniagaan tersebut selepas menerima pinjaman TEKUN.

Persoalan ini menarik perhatian netizen kerana mereka juga tertanya kemana semua usahawan Putu McBamboo, adakahpeserta sudah hilang atau mereka sudah bertukar jenama dan tidak lagi bernaung di bawah syarikat tersebut? Hamizura hingga sekarang tidak berani tampil untuk membuat kenyataan berkenaan dakwaan penipuan pinjaman TEKUN. Mengapa beliau yang kononnya lantang bersuara mengenai kerajaan tetapi kini 'menikus' apabila kisah penipuan terbongkar? 

Adakah pembongkaran ini tidak mampu menarik perhatian Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat kebenaran dakwaan berkaitan kehilangan wang pinjaman serta rasa kecewa dengan cara 'Diktator' pengendali peminjam TEKUN? Benarkah kekecewaan peserta dikatakan ada kaitan dengan gaya hidup adik exco tersebut yang dikhabarkan mempunyai sebuah kereta Ferari hasil dari perniagaan 'jual kepala' peminjam dana TEKUN?

Adakah beliau takut di siasat SPRM yang berkemungkinan akan membongkar lebih banyak lagi kejadian seperti di dakwa Kassim Masdor? Rakyat memerhati dan menilai hasil kerja SPRM yang telus dalam sebarang siasatan terhadap apa juga dakwaan yang mereka terima.

1 comment:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Kota: _______________ Malacca
    pekerjaan: _ Pemilik bisnis
    Setiap pemberitahuan: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, harap berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu banyak pemberi pinjaman palsu di internet, saya tipuan saya hampir menyerah, sampai saya bertemu seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa stres, jadi dia memperkenalkan saya pada PERUSAHAAN PINJAMAN AASIMAHA ADILA AASIMAHA ADILA yang sah, saya mengajukan permohonan untuk Rm1, 3 juta. Saya memiliki pinjaman dalam waktu kurang dari 2 jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. Saya sangat senang karena saya diselamatkan dari menjadi miskin dengan hutang. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda.

    Aplikasi / Pusat Kontak
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete