Tuesday 25 April 2017

20RIBU SEBULAN GAJI JADI KETUA PPBM TERENGGANU?

BILA POLITIK BERLANDAS NAFSU KUASA, TERJUN PULA DALAM LOMBONG LENDIR

Politik Parti Pribumi Bersatu Malaysia sungguh pelik kerana dibarisi oleh mereka yang tamak akan kuasa serta kelihatan mahu mengumpul kekayaan segera. Wadah politik bermula dari Umno namun kemudian ada rasa 'Besar Kepala' hingga tidak boleh tersakiti menjadi sebab mengapa kebanyakan mereka memilih PPBM selepas keluar Umno.

Tidak kurang juga bekas ahli Umno yang sudah tinggi heraki dalam satu satu bahagian Umno. Ini sebahagian dari kisah mereka yang seperti 'kacang lupakan kulit'.

Ketua Bahagian PPBM Kuala Nerus hidup mewah diatas jasa-jasa pemerintahan BN di Terengganu khasnya dan Malaysia amnya.

Beliau yang pernah menjawat jawatan sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Marang pada satu ketika dahulu telah menjadikan jawatan itu sebagai batu lonjatan mengaut keuntungan peribadi dan bukan parti.

Menjaja nama KP UMNO Marang sehinggakan telah menjadi orang kuat kepada Mukhriz Mahathir di bumi Terengganu sehingga kini.

Menurut sumber semasa Mukhriz bertanding KP UMNO Pusat beliau salah seorang penggerak di pantai timur dan akhirnya beliau sanggup berhabis ratusan ribu ringgit kerana mengharapkan balasan jutaan ringgit dari Mukhriz dikenali sebagai anak-beranak terkaya di Malaysia.

Beliau juga pernah memegang jawatan sebagai pengerusi sebuah anak syarikat kerajaan negeri dengan gaji RM 20,000.00 sebulan tetapi tidak pernah menjalankan amanah dengan baik serta membawa keuntungan kepada syarikat tersebut.

Sumber menyatakan beliau tidak memberi tumpuan sepenuhnya semasa diamanahkan untuk menjaga anak syarikat itu dan membuang masa dengan hobinya dengan sukan kereta lasak 4 X 4.

Menjadi amalan mana-mana syarikat yang dilantik ianya akan ditamatkan kontrak lebih awal atau sebaliknya jika ahli jemaah syarikat tidak bersetuju dan membuat keputusan ditambahkan pula jika ada perbuatan menyeleweng duit syarikat.

Disebabkan itu juga beliau telah ditamatkan kontrak lebih awal dari tarikh sebenar sejak 2015 yang lalu dan selepas itu bertindak keluar daripada UMNO kononnya merajuk dan menyertai PPBM.

Sehari dua ini tular berkaitan ketua bahagian PPBM dikenakan bayaran sebanyak RM 250,000.00 tetapi pengerusi perhubungan PPBM Terengganu yang di "hijack" oleh razali dari orang yang sepatutnya.

Rata-rata pemerhati senario politik Terengganu ini telah melihat akan kecelaruan PPBM Terengganu sehinggakan untuk menubuhkan jawatankuasa bahagian amat susah dan masih belum dipenuhi jawatankuasa mereka di sesetengah antara 8 bahagian yang ada.

-sumber-

No comments:

Post a Comment