Monday 17 April 2017

PKR SELANGOR DI DAKWA TERIMA HABUAN - SIAPA TERLIBAT?


DARI KEPALA HINGGA EKOR - PKR PENUH 'RASUAH'

Satu pendedahan mengejutkan oleh sebuah portal pro PKR mengejutkan rakyat kerana mendakwa mereka mempunyai bukti Ahli Majlis Perbandaran Kajang menerima 'habuan' untuk meluluskan lesen penganjuran 'uptown' di Kajang. Menurut portal tersebut, awalnya lesen tidak diluluskan tetapi dalam satu mesyuarat tiba tiba kelulusan telah diberikan.

Ini menarik minat portal tersebut yang menerima aduan dari Rakyat setempat. Mereka juga tidak selesa dengan penganjuran Uptown itu kerana mewujudkan kesesakan melampau berikutan kebanjiran trafik luarbiasa setiap kali uptown dianjurkan. Malah mengejutkan dakwaan satu kongsi gelap yang menggunakan nama 'Kucing Merah' digunakan oleh pihak pengajur bagi menghalang sebarang kekacauan dari pihak berkuasa tempatan. PenangDaily mendakwa penganjur merupakan seorang berbangsa Cina serta mereka mempunyai maklumat rahsia berkaitan 'HABUAN' yang di terima selepas kelulusan diberikan.

PKR selama ini mendakwa sebagai satu parti yang mengamalkan ketelusan serta bebas dari amalan rasuah kini berdepan dengan isu penahanan Adam Rosly kini berdepan dengan satu lagi isu RASUAH. Penang Daily turut memberi amaran kepada Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail serta Menteri Besar Selangor Azmin Ali supaya mengambil tindakan segera membatalkan lesen atau berhadapan dengan penentangan serta pembongkaran 'Skandal Habuan' di Majlis Perbandaran Kajang.

Terbukti dengan dakwaan Penang Daily, PKR bukanlah sebuah parti yang telus serta 'Bebas Rasuah' seperti yang digembar gemburkan selama ini. Rakyat Selangor terutama Kajang telah membantah kewujudan Uptown tetapi lesen diberikan apabila ada unsur 'Tumbuk Rusuk' dalam permohonan lesen tersebut. Adakah selama ini PKR memang akan memberikan kelulusan kepada penganjur untuk berbuat apa sahaja selagi menerima habuan? Rafizi Ramli pernah mendedahkan kewujudan 'Skandal Rasuah Seks' dalam pentadbiran PKR Selangor namun ianya sepi begitu sahaja walau Rafizi telah membuat laporan kepada SPRM.

Portal berkenaan juga menawarkan kerjasama kepada mana mana media pro kerajaan jika kehendak mereka supaya lesen Uptown di tarik balik oleh pihak Majlis Perbandaran Kajang. Seperti ada permainan tarik tali antara Portal berkenaan dengan kerajaan PKR Selangor apabila secara rela mahu memberikan kerjasama membongkar isu ini. Mengapa pihak Portal tidak melaporkan kewujudan RASUAH kepada SPRM tetapi mahu pihak media pro kerajaan mendedahkannya? Tidakkah ini seperti ada 'Udang Sebalik Batu'? Adakah Portal tersebut juga mahu sedikit habuan dengan cara begini? Moga rakyat Selangor serta penyokong tegar PKR nampak selama ini RASUAH bukan sahaja wujud dalam pentadbiran Kerajaan Negeri tetapi turut menular hingga ke media pro PKR.

Pihak SPRM sewajarnya memandang serius dakwaan portal berkenaan dan menyiasat kebenarannya serta mengambil tindakan segera jika wujud unsur RASUAH seperti terdakwa.

Ingat PKR ingat RASUAH!

No comments:

Post a Comment