Friday 11 November 2016

KAUNTER PERTANYAAN - ZAHARIN PERLU BERTANGGUNGJAWAB ATAS DAKWAAN SKANDAL KP IMIGRESEN




ZAHARIN UBAH NADA SELEPAS TAKUT DI SAMAN KP IMIGRESEN KERANA DAKWAAN SKANDAL ISTERI ORANG?

Pemain media sosial yang menimbulkan kontroversi dengan dakwaan Ketua pengarah Imigresen terlibat dalam skandal dengan isteri orang sudah mula bertukar nada. Zaharin Yasin, yang menaikmuat status tersebut di garis masa facebooknya telah mengeluarkan satu klip video menafikan dakwaan bahawa beliau menuduh Ketua Pengarah tersebut terlibat dalam skandal bersama isteri orang hingga ke ranjang.



Beliau telah menulis dalam entri di garis masanya "isteri dia yang bekerja di Jabatan Imigresen Malaysia di mana Ketua Pengarah (saperti photo in) mengganggu isterinya. Khabarnya Si Mamat (merujuk kepada gambar) in masa di SPRM juga ada cerita yang sama. Penyakit suka nak tunjuk handal bawa bini orang sampai ke katil ni, memang ada pada manusia. Saya tidak mengaibkan ya..saya tidak melanggar seksyen 504, KK dan SKKM"

Berikut adalah sebahagian dari petikan dari klip video Zaharin Yasin.

"saya ni selalu menerima aduan, mana yang mereka terkilan dan minta saya sampaikan kepada pihak tertentu"

"saya di temui oleh seorang suami, menceritakan isterinya di ganggu oleh orang atasannya, sya tanya siapa orang atasannya? dia jawap ketua pengarah isterinya"

"pegawai ini merupakan bekas pegawai sprm"

"saya menulis dan saya tidak kata dia tidur atau main dengan isteri orang itu"

Klip video berkenaan hanya boleh di akses oleh mereka yang menjadi rakan kepada Zaharin dan status tersebut juga telah beliau letakkan 'hanya rakan' yang boleh membacanya.

Zaharin sebenarnya telah menjatuhkan intergriti dua agensi kerajaan sekaligus dengan dakwaan Ketua Pengarah Imigresen pernah melakukan perkara sama semasa bertugas di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Bagaimana beliau berkata tidak menuduh KP Imigresen melakukan gangguan seksual walhal beliau menulis dalam entri itu lain? Mengapa perubahan nada Zaharin hanya berlaku selepas suntingan entri facebook beliau menjadi viral di laman media sosial?

Siapa sebenarnya yang memfitnah? Adakah wujud 'suami orang' seperti di dakwa Zahari Yasin? Mengapa Zaharin mahu menjadi orang tengah untuk membawa 'suami orang' tersebut bertemu dengan Zahid Hamidi? KP Imigresen juga perlu tampil bagi menjelaskan dakwaan Zaharin yang telah mencemar maruah beliau serta seluruh agensi Imigresen serta SPRM. Beliau juga bukan maksum untuk membuat dakwaan terbuka dalam entri facebooknya sesuka hati seperti yang pernah beliau lakukan sebelum ini terhadap Perdana Menteri.


Adakah Zaharin sedang cuba menjadi kaunter pertanyaan apabila cuba menjadi orang tengah dalam isu ini tetapi dalam masa sama beliau menjatuhkan maruah seorang Ketua Pengarah yang mendapat kepercayaan KSN bagi mengetuai satu Jabatan Kerajaan?

No comments:

Post a Comment